آخرین تصاویر و شرایط مقبره دو روزنامه نگار مشروطه خواه در تهران، چرا بازسازی مقبره جهانگیرخان صوراسرافیل متوقف شد؟

به گزارش شارژ 10، شهرداری تهران مرداد ماه سال گذشته خبر از شروع بازسازی مقبره جهانگیر خان صور اسرافیل و ملک المتکلمین دو روزنامه نگار مشروطه خواه داده بود. کمتر از یک سال از شروع این پروژه می گذرد اما خبر رسیده مدتی این پروژه متوقف بوده است.

آخرین تصاویر و شرایط مقبره دو روزنامه نگار مشروطه خواه در تهران، چرا بازسازی مقبره جهانگیرخان صوراسرافیل متوقف شد؟

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

شهرداری تهران از حدود 5 سال پیش در پی احیای این مقبره تاریخی در شهر تهران بود اما مسائل حقوقی مربوط به مالکیت بنا و شکایت های مختلف افراد درگیر در این بنا بابت تخریب و تعرض بیمارستان لقمان و سرایدار، طرح شهرداری را به تعویق انداخته بود. با این وجود به نظر می رسد با وجود شروع پروژه بازسازی این مسائل همچنان وجود دارند.

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران از شروع مجدد این پروژه اطلاع داد و گفت: عملیات بازسازی آرامگاه ملک المتکلمین شروع و تملک دو بنای مجاور آن در دستور کار است.

تصاویر شرایط فعلی مقبره را ببینید:

پس از به توپ بسته شدن مجلس در دوره مشروطه و دستگیری سردمداران آن، میرزا جهانگیرخان صوراسرافیل و ملک المتکلمین - دو روزنامه نگار مشروطه خواه - به وسیله نیروهای طرفدار محمدعلی شاه در باغ شاه به قتل رسیدند و پیکرشان شبانه در همان خندق پشت دیوارهای باغ یعنی در خیابان کمالی، خیابان مخصوص، کوچه شهید ابراهیمی فعلی دفن شد.

آرامگاه شهدای مشروطه که بخش های زیادی از آن در سال های گذشته به تصرف بیمارستان لقمان عایدی، سال 1383 به ثبت ملی رسید تا مالک خصوصی نتواند ساختمانی هر چند کوچک را در این بنای 100 متری بسازد.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1735

به "آخرین تصاویر و شرایط مقبره دو روزنامه نگار مشروطه خواه در تهران، چرا بازسازی مقبره جهانگیرخان صوراسرافیل متوقف شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تصاویر و شرایط مقبره دو روزنامه نگار مشروطه خواه در تهران، چرا بازسازی مقبره جهانگیرخان صوراسرافیل متوقف شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید