گشت و گذار در دماوند و سفر به تهران

به گزارش شارژ 10، در طول سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی به شهر تهران سفر می نمایند تا از امکانات تهران در زمینه های پزشکی، رفاهی، تفریحی، گردشگری و... استفاده نمایند. شهر تهران، پایتخت پر تردد ایران و پذیرای همه اقوام ایرانی است اما ساکنان شهر تهران، برای دوری از فضای شلوغ و مدرن شهری، شهر دماوند را به عنوان مقصدی برای سفر یک روزه اطراف تهران انتخاب می نمایند تا در هر فرصتی بتوانند از فضای پرتنش شهر شلوغ تهران فاصله بگیرند.

گشت و گذار در دماوند و سفر به تهران

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

تهران | شهر هزار رنگ ایران

تهران، مرکز رفت و آمدهای زیادی است و حتی هیاهو و شلوغی این شهر از دیدنی های تهران به حساب می آید. فهرست جاذبه های دیدنی قدیم تهران و سازه های مدرن آن کم نیست و به همین دلیل شهر تهران یکی از مقاصد گردشگری حتی برای پایتخت نشینان است. بخشی از دیدنی های تهران در ادامه مطلب آورده شده تا در سفر به تهران با برنامه ریزی، امکان بازدید از بناهای تاریخی تهران و سازه های مدرن آن فراهم گردد.

دیدنی های تهران

در تهران پارک های زیادی وجود دارند که برخی از آنها قدیمی هستند و بعد از بازسازی به مرکزی برای برگزاری نمایشگاه ها و برنامه های تفریحی و فرهنگی تبدیل شده اند. پارک جمشیدیه، پارک ملت، پارک ساعی و پارک آب و آتش نمونه ای از پارک های تهران هستند که طبیعت زیبایی دارند و از پارک های پرطرفدار برای گشت و گذار در تهران به شمار می فرایند.

خیابان ولیعصر که شمال و جنوب تهران را به هم ارتباط داده با 18 کیلومتر طول از قدیمی ترین خیابان های شهر است که به خاطر درخت های چنار کهنسالش محبوبیت دارد و آن را جزو فهرست دیدنی های تهران قرار داده است.

در فهرست بازارهای تهران، بازار بزرگ که قدیمی ترین بازار تهران است و بنایی تاریخی دارد، از جاهای دیدنی تهران و از مراکز پربازدید مسافران و گردشگران است.

در لیست مکان های دیدنی تهران، بازار تجریش صندلی ویژه ای دارد و به خاطر قدیمی بودن بنای بازار و همجواری با امامزاده صالح در تهران مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است. گشتن در بازار تجریش و خرید از حجره های گنبدی شکل بازار، حال و هوایی با عطر تاریخ گذشتگان دارد.

آثار تاریخی زیادی در شهر تهران وجود دارند که به عنوان موزه مورد توجه هستند. کاخ موزه سعدآباد، باغ نگارستان، خانه ظهیر الاسلام که تلفیفی از معماری ایرانی و خارجی است، باغ فردوس، عمارت مسعودیه، سر در باغ ملی، میدان حسن آباد، کاخ نیاوران، مجموعه سعد آباد، تماشاگه زمان که دیگر با عنوان موزه زمان شناخته می گردد و تئاتر شهر و سرای روشن بخشی از بناهای تاریخی تهران هستند.

برج آزادی و برج میلاد از دیگر بناهای دیدنی تهران هستند؛ برج آزادی در میدان آزادی قرار گرفته و به عنوان نمادی از سفر به تهران در عکس های یادگاری مسافران این شهر جای دارد و برج میلاد که عنوان بلندترین برج ایران و ششمین برج مخابراتی دنیا را دارد یکی از مراکز گردشگری و تفریحی تهران است.

مسافران بسیاری به دلایل متفاوت گذرشان به تهران می افتد که برای اقامت می توانند یکی از آپارتمان ها یا سوئیت اقامتی در تهران را برای گذراندن چند روزی در این شهر به صورت روزانه و از روی سایت مکانچی اجاره نمایند.

شهر دماوند | مقصد پرطرفدار تهرانی ها برای سفرهای نزدیک

شهر دماوند مقصد طبیعت گردی برای کسانی است که در تهران زندگی می نمایند و درواقع یکی از جاهای نزدیک تهران برای سفر یک روزه است. طبیعت زیبای دماوند، تنها دلیل سفر به دماوند نیست؛ در این شهر بیش از 20 اثر تاریخی و طبیعی وجود دارد که این مجموعه دیدنی های دماوند، از دلایل سفر به شهر دماوند هستند.

دماوند از شهرهای قدیمی و یکی از اولین شهرهای اسطوره ای در تاریخ روایی ایران است و هر جا که نام قهرمانان افسانه ای کیانی مثل ضحاک، فریدون، کیومرث، منوچهر و... آمده، نام شهر دماوند هم آورده شده است.

دیدنی های دماوند

منطقه آبعلی هم در تابستان و هم در زمستان یکی از مقاصد سفر به دماوند است که در تابستان به خاطر هوای دلپذیرش و در زمستان به دلیل باز شدن پیست اسکی مورد توجه گردشگران است.

چشمه اعلا در چهار کیلومتری دماوند، دشت مشا در شش کیلومتری دماوند، دریاچه های تار و هویر، آبشار تیزآب و آینه رود و برج شبلی از دیگر دیدنی های دماوند هستند که در سفر به دماوند و در کنار لذت بردن از طبیعت و آب و هوای مفرح این منطقه می توان از آنها بازدید کرد.

نزدیک به شهر دماوند، روستای رودافشان قرار گرفته است که طبیعت این منطقه کوهستانی است و مورد توجه کوهنوردان است. نزدیک به روستای رود افشان، غار رود افشان یکی از جاذبه های دیدنی دماوند قرار گرفته که در سفر به دماوند، با اقامت در بومگردی روستاهای اطراف دماوند مثل بومگردی کوچه غار رودافشان، فرصت استفاده از طبیعت زیبای این منطقه را فراهم می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 623

به "گشت و گذار در دماوند و سفر به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در دماوند و سفر به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید