کنوشا مرکز جدید اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی پلیس آمریکا

به گزارش شارژ 10، در ادامه اعتراضات مردم علیه شلیک پلیس به سوی یک شهروند 29 ساله سیاهپوست، تعدادی از خودروها و ساختمان ها در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین به آتش کشیده شد.

کنوشا مرکز جدید اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی پلیس آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان ان، شلیک چندین گلوله توسط یک مامور پلیس به سوی یاکوب بلیک شهروند سیاهپوست، منجر به اعتراضات گسترده ای در شهر کنوشا علیه وحشیگری و نژادپرستی پلیس شده است. این اعتراضات برای دومین شب متوالی ادامه داشته و پلیس شرایط آشوب اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش معترضان تعدادی از ساختمان ها و خودروها را به آتش کشیده اند. این مامور پلیس در حالی به سوی بلیک شلیک کرده است که 3 فرزند خردسال او در خودرو بودند.

این مرد سیاهپوست بر اثر شدت جراحات و وخامت اوضاع سلامتی اش در بیمارستان بستری شده است.

پلیس هیچ توضیح بیشتری درباره علت تیراندازی به سوی این سیاهپوست اعلام نکرده است. اداره پلیس ویسکانسین تنها اعلام کرده است که درباره این تیراندازی تحقیق خواهد کرد.

تصاویر منتشر شده در شبکه های مجازی نشان می دهد که این مرد سیاهپوست در حال رفتن به سوی یک خودرو بوده که دو مامور پلیس به دنبال وی رفته و یکی از آنها چندین گلوله به سوی او شلیک کرده است.

از زمان قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط یک مامور پلیس سفیدپوست، اعتراضات علیه نژادپرستی و رفتارهای وحشیگرانه پلیس آمریکا در سراسر این کشور گسترش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1160

به "کنوشا مرکز جدید اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی پلیس آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنوشا مرکز جدید اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی پلیس آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید