کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهان برطرف تحریم ها علیه ایران شد

به گزارش شارژ 10، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به تاثیر تحریم ها بر فرایند مقابله ایران با ویروس کرونا، خواهان برطرف تحریم ها علیه ایران شد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهان برطرف تحریم ها علیه ایران شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، خانم میشل باچلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای خواهان ارزیابی مجدد در خصوص تحریم های اعمال شده بر کشورهایی همچون ایران که با ویروس کرونا درگیر هستند، شد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه خود با تأکید بر اینکه در این برهه حساس، تحریم ها مانعی بر دسترسی به سلامت است، گفت: تحریم های وضع شده علیه بخش های اقتصاد کشورها باید برای رعایت سلامت عمومی دنیا و برای حمایت از حقوق و زندگی میلیون ها نفر در این کشورها کاهش یافته یا معلق شوند.

میشل باچلت در بیانیه خود افزوده که تحریم ها در ایران باعث شده که بر دسترسی به داروهای اساسی، تجهیزات پزشکی از جمله ماسک و تجهیزات حمایتی برای کادر درمان تاثیر بگذارد.

وی همچنین گفت: معافیت های بشردوستانه علیه تحریم ها باید تاثیر گسترده و عملی بر ارائه تجهیزات اساسی پزشکی داشته باشد و کشورها از این دسترسی ها نباید محروم باشند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در خاتمه بیانیه خود آورده است: هیچ کشوری نمی تواند با شیوع این بیماری به تنهایی مقابله کند. ما باید با همبستگی، همکاری و مراقبت در این راستا اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 861

به "کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهان برطرف تحریم ها علیه ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهان برطرف تحریم ها علیه ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید