کدام میوه ها برای مقابله با کرونا مفید است؟

به گزارش شارژ 10، تغذیه در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بسیار اهمیت دارد و با داشتن برنامه تغذیه می توان از ابتلا به این ویروس جلوگیری کرد.

کدام میوه ها برای مقابله با کرونا مفید است؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، ویروس کرونا چند ماهی است که بسیاری از کشورهای دنیا را درگیر خودش نموده است.

از اواخر بهمن ماه امسال ایران درگیر ویروس کرونا شد و تا به امروز این ویروس بیش از 600 هزار نفر در دنیا را مبتلا نموده است و نزدیک به 27 هزار و 500 نفر هم بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

علائم این بیماری بسیار شبیه به آنفولانزا یا سرماخوردگی معمولی است که با تب بالا، سرفه، سردرد و تنگی نفس همراه است . هرچند در موارد شدیدتر منجر به مسائل تنفسی و مرگ می گردد.

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تغذیه و خوراک بسیار می تواند مفید باشد. رابطه مستقیمی بین نوع تغذیه و سیستم ایمنی بدن وجود دارد. سیستم ایمنی مجموعه ای از سلول ها و اجزایی است که باعث حفاظت بدن در برابر بیماری ها شده و در صورت بروز بیماری باعث بهبودی و سلامتی می گردد. وظیفه اصلی سیستم ایمنی تخریب باکتری ها، ویروس ها و انگل هاست.

ویتامین C در این مواد غذایی به میزان فراوان وجود دارد: گریپ فروت پرتقال نارنگی لیمو شیرین لیمو ترش فلفل دلمه ای انواع کلم آویشن جعفری کیوی خبرنگارانناس نکته مهم دیگر این است که در مصرف کربوهیدرات (قند) باید اصل تعادل رعایت گردد چرا که دریافت کم و یا زیاد کربوهیدرات، هر دو باعث اختلال در فعالیت سیستم ایمنی بدن می گردد.

ویتامین های A ، D ،E ،B ، C و عناصر روی و سلنیوم در فعالیت و تنظیم سیستم ایمنی نقش دارند، بنابراین مصرف منابع غذایی آن ها و یا مکمل این ویتامین ها برای تقویت سیستم ایمنی باید مصرف شوند.

انتهای پیغام/4082/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 868

به "کدام میوه ها برای مقابله با کرونا مفید است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام میوه ها برای مقابله با کرونا مفید است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید