ژنرال حفتر زیربار آتش بس نمی رود

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، منابع روسی به بیان جزئیاتی مبنی بر اینکه چه طرفی توافق آتش بس در لیبی را امضا نکرده است، پرداختند.

ژنرال حفتر زیربار آتش بس نمی رود

یک دیپلمات روسی امروز دوشنبه اعلام نمود که خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی با امضای توافق آتش بس میان طرف های درگیر در لیبی مخالفت نموده است.

بر اساس این گزارش؛ دیپلمات مذکور فاش کرد: حفتر بود که با امضای توافق آتش بس مخالفت کرد و به گونه ای عجیب رفتار کرد یعنی تلفن همراهش را خاموش کرد و ما امکان تماس با وی را نداشتیم و آنگاه بدون اینکه به احدی چیزی بگوید، رفته بود.

در همین حال، پایگاه خبری اخبار لیبیا 24 به نقل از یک دیپلمات نوشت: حفتر و السراج از فرایند نشست برلین نا امید شدند و به همین سبب بیانیه خاتمهی آن را امضا نکردند و دیشب آلمان را ترک کردند.

این دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، اعلام نمود: مذاکره بعدی در مورد بحران لیبی در مسکو انجام خواهد شد.

این در حالی است که چند ساعت پس از خاتمه نشست برلین نیروهای ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر بامداد دوشنبه به مناطقی در جنوب طرابلس حمله کردند و با نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی درگیر شدند. نیروهای وابسته به ژنرال حفتر برای تسلط بر منطقه القاسی، خلاطات و سدره واقع در جنوب طرابلس با نیروهای دولت وفاق ملی درگیر شدند.

دولت وفاق ملی با انتشار بیانیه ای در صحفه خود در فضای مجازی اعلام نمود: نیروهای این دولت پیروز شدند حمله نیروهای وابسته به حفتر را دفع نمایند.

این دومین حمله ای است که نیروهای وابسته به خلیفه حفتر طی 24 ساعت گذشته به مناطق جنوب طرابلس انجام داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 729

به "ژنرال حفتر زیربار آتش بس نمی رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال حفتر زیربار آتش بس نمی رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید