چین و هند عقب نشینی نیروهای نظامی خود از مناطق مرزی را شروع کردند

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران: مقام های رسمی هند امروز دوشنبه اعلام کردند هند و چین عقب نشینی نیروهای نظامی خود از مناطق مرزی مورد مناقشه و اختلاف در منطقه هیمالیا را شروع نموده اند.

چین و هند عقب نشینی نیروهای نظامی خود از مناطق مرزی را شروع کردند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ مقام های هندی در حالی از عقب نشینی نیروهای نظامی این کشور و ارتش چین از مناطق مرزی مورد اختلاف خبر می دهند که در هفته های اخیر تنش بین دو کشور بر سر اختلافات مرزی در منطقه هیمالیا بالا گرفته بود.

یک مقام رسمی ارتش هند که خواست نامش فاش نگردد در ابن رابطه تاکید نمود، هر دو طرف یکشنبه شب پس از برگزاری نشستی مشترک بین فرماندهان مرزی خود به توافق رسیده اند. ما نیروهای نظامی خود را از مناطق مرزی به عقب خواهیم برد و چین نیز همین اقدام را انجام می دهد.

یک مقام مطلع دیگر نیز توضیح داد، روند عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف شروع شده است. اخبار مربوط به عقب نشینی نیروهای نظامی دو کشور از مناطق مرزی مورد اختلاف در حالی منتشر شده که سلمان خورشید وزیر خارجه هند پیش از این هشدار داده بود که اگر توافقی در مورد تنش های مرزی بین دو کشور حاصل نگردد سفر خود به پکن را لغو خواهد نمود. این سفر قرار است از روز چهارشنبه آینده شروع گردد.

تنش های مرزی دو کشور همچنین می تواند سفر آینده نخست وزیر جدید چین به هند را با ابهام روبرو کند. نخست وزیر جدید چین میخواهد اواخر ماه جاری به دهلی نو سفر کند.

روابط هند و چین در سال های اخیر گسترش یافته است ولی این روابط هنوز تحت تاثیر منفی جنگ مرزی سال 1962 میلادی واقع شده است.

مرز غیر رسمی موسوم به خط کنترل واقعی هم اکنون چین و هند را از یکدیگر جدا نموده است. در حالی که این خط مرزی هنوز به درستی معین و معین نشده ولی دو کشور توافقنامه هایی را برای حفظ صلح و آرامش در مناطق مرزی به امضا رسانده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 513

به "چین و هند عقب نشینی نیروهای نظامی خود از مناطق مرزی را شروع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و هند عقب نشینی نیروهای نظامی خود از مناطق مرزی را شروع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید