چگونه افزایش 100% فروش را با بسته بندی تجربه کنید!؟

به گزارش شارژ 10، بسته بندی محصول قطعا بر فروش آن تاثیر می گذارد. رقابت در بازار قوی و شدید است و مزایایی برای شرکت هایی دارد که بسته بندی آن ها نظر مصرف کنندگان را به خود جلب می نماید. بسته بندی مانند جعبه آماده و ساک دستی آماده از محصولات در حین حمل و نقل، در فروشگاه ها و هنگام استفاده به وسیله مشتریان محافظت می نماید. با توجه به این موضوع، عاقلانه هستند که شرکت ها بدانند چگونه مشتریانشان تحت تأثیر بسته بندی محصولشان قرار می گیرند و اهمیت بالایی برای آن قائل هستند.

چگونه افزایش 100% فروش را با بسته بندی تجربه کنید!؟

پنج علتی که نشان می دهد بسته بندی محصول، بر فروش آن تأثیر می گذارد

بسته بندی محصول از آن ها محافظت می نماید

شرکت ها زمان و پول ارزشمندی را صرف تحقیق و توسعه، برای محصولات خود، می نمایند. بعضی نیز منابع ارزشمندی را صرف بازاریابی می نمایند تا برترین راه ها را برای تبلیغ محصولات خود، برای مشتریان احتمالی مشخص نمایند. بسیاری از آن ها از سرمایه گذاری بیشتر در بسته بندی هایی که برای محافظت از محصولات خود استفاده می نمایند، سود زیادی می برند. زیرا به هر حال در حین حمل و نقل، در فروشگاه ها و در طول استفاده عادی مصرف نمایندگان آسیب رخ می دهد. در نتیجه باعث از دست رفتن عایدی می گردد و بعلاوه مشتریان ناراضی ایجاد می نماید. حقیقتاً، تجربه های خرید زیادی وجود ندارد که آزاردهنده تر از یک مورد خریداری شده باشد، فقط به علت اینکه بسته بندی آن به مقدار کافی بادوام نیست تا بتواند در شرایط عادی استفاده معمولی را تحمل کند.

بیشتر بخوانید: برترین بسته بندی لباس برای ارسال کدام است؟

بسته بندی محصول جلب توجه می نماید

برندها اغلب محصولات بیشتری را در نتیجه بسته بندی محصولی که استفاده می نمایند، می فروشند. به عنوان مثال، می توان فرض کرد که شستشوی صورت، صورت فرد را تمیز می نماید و خمیر دندان، دندان های او را تمیز می نماید. با این حال، هنگامی که آن ها در یک فروشگاه در مقابل برندهای مختلف ایستاده اند و سعی می نمایند تصمیم بگیرند که کدام یک را بخرند، بسته بندی محصول اولین چیزی است که متوجه می شوند.

اغلب فروشندگان و فراورینمایندگان بسته بندی محصول خود را با چاپ روبان یا لیبل دایره ای یا کاغذ پوستی همراه می نمایند که اینکار باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان می گردد. مثلا یکی از مشتریان ما بتازگی از ما جعبه آماده کفش خرید. در آن جعبه از کاغذ پوستی برای بسته بندی کفش داخل جعبه استفاده کرد. مشتری ما می گفت مشتری وقتی از آنها خرید کرد بلافاصله نظر خود را در شبکه های اجتماعی نسبت به بسه بندی که باعث رضایت او شده بود بروز داد. بسته بندی توجه آن ها را جلب می نماید و ارزش محصول را برجسته می نماید، اغلب به علت توجه زیادی که به آن می گردد، فروش بیشتری خواهد داشت.

بسته بندی نشان دهنده کیفیت محصول است

یکپارچگی، کیفیت و مشروعیت محصولات به طور کلی در کیفیت بسته بندی آن ها به تصویر کشیده شده است. برای درک این موضوع، تصور کنید محصولی را که کیفیت بالایی دارد و می توانید از یک فروشگاه خرده فروشی بخرید، در یک ساک دستی آماده ساده فروخته می شد. چه تأثیری بر اعتماد شما به خرید آن می گذاشت، به خصوص اگر قبلاً هرگز از آن استفاده نکرده بودید؟

به احتمال زیاد یکپارچگی، کیفیت و مشروعیت آن را زیر سوال می برید و سپس گزینه جایگزینی را انتخاب می کنید. اما زمانی که بسته بندی محصول مجذوب کننده است، یکپارچگی خوبی دارد و ارزش پیشنهادی مجذوب کننده و قابل باوری را به خریداران احتمالی منتقل می نماید، معمولاً بیشتر به فروش می رسد.

بسته بندی محصول به خریداران احتمالی اطلاعات می دهد

مصرف نمایندگان عموماً از شرکت هایی قدردانی می نمایند که پیغام هایی را روی بسته بندی محصول قرار می دهند تا آن ها را از اطلاعات ارزشمند در خصوص محصولاتی که قصد خرید آن ها را دارند، آگاه نمایند. اطلاعات دقیق و قابل اعتماد مفید است و آگاهی از آنچه می خرند، به مصرف نمایندگان یاری می نماید تا نسبت به انتخاب های خود اطمینان بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید : برترین فراوری نماینده جعبه در ایران کیست ؟

بسته بندی محصول قیمت را جبران می نماید

بسیاری از مصرف نمایندگان ترجیح می دهند محصولاتی را خریداری نمایند که زمانی در خانه هایشان نمایش داده می گردد، زیبا به نظر می رسند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که یک محصول برای مدت زمان طولانی، قابل مشاهده باشد. بسیاری از خریداران بعلاوه دوست دارند پول خود را صرف خرید محصولات از شرکت هایی نمایند که معتقدند با باورها و ارزش های خودشان همسو هستند. وقتی شرکت ها ظاهر خوب و ارزش های مطلوبی را روی بسته بندی محصول ارائه می نمایند، مصرف نمایندگان گاهی پول بیشتری را برای خرید محصولات از آن ها خرج می نمایند.

علاوه بر این پنج نکته، یک مورد دیگر نیز وجود دارد که احتمالاً به همان مقدار مهم است. برای هرکسی که فکر می نماید سرمایه گذاری هنگفت در بسته بندی محصول ارزش وقت یا پول را ندارد، عایدی از دست رفته را در نظر بگیرید که می تواند ناشی از بسته بندی ضعیف باشد.

بسته بندی محصولات برجسته را از شرکت هایی دریافت کنید که برای زمان و پول مشتریان خود ارزش قائل هستند. این شرکت ها درک می نمایند که بسته بندی محصول چقدر بر عایدی تأثیر می گذارد، و می خواهند، برترین نتایج را کسب نمایند.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1907

به "چگونه افزایش 100% فروش را با بسته بندی تجربه کنید!؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه افزایش 100% فروش را با بسته بندی تجربه کنید!؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید