پنل های PVC مقاوم در برابر پرتو فرابنفش فراوری و روانه بازار شدند

به گزارش شارژ 10، شرکت آذران فضانما با استفاده از اکسیدگرافن و مواد پلیمری، پنل PVC مقاوم در برابر پرتو فرابنفش فراوری و به بازار عرضه می نماید.

پنل های PVC مقاوم در برابر پرتو فرابنفش فراوری و روانه بازار شدند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، آذران فضا نما پنل PVC مقاوم در برابر اشعه ٔ UV را فراوری و به بازار عرضه می نماید. نتایج آزمون های صورت گرفته روی این محصول نشان می دهد پنل PVC پوشش داده شده با پوشش حاوی جزء نانومتری در مقایسه با نمونه های شاهد خاصیت مقاومت در برابر اشعه UV قابل ملاحظه ای دارد.

در این پنل ها از سوسپانسیون اکسید گرافن و پلی آنیلین سنتز شده در حضور اکسنده آمونیومی استفاده شده تا خاصیت ضدپرتو اشعه فرابنفش در آن ایجاد گردد.

امروزه پنل های ساختمانی سبک در فراوری و توسعه صنعتی ساختمان نقش ویژه ای به عهده گرفته اند. یکی از این پنل ها پلی وینیل کلراید یا همان پی وی سی (PVC) است. صفحات یا ورق های پی وی سی، نوعی پلاستیک پرکاربرد بوده و قابلیت رقابت با چوب و سفال را داشته و به صورت وسیعی در صنایع مبلمان، ساختمان و تبلیغات مورداستفاده قرار می گیرد. این صفحات براساس احتیاج مصرف کننده، قابلیت حکاکی، برجسته سازی (Emboss)، چاپ، رنگ آمیزی و روکش کردن را دارد. این ورق ها به شدت در مقابل رطوبت و خوردگی مقاوم بوده و امکان استفاده در نمای خارجی ساختمان را دارند. در نمای خارجی ساختمان، تابش نور خورشید که حاوی اشعه هایی مانند ماورای بنفش است، می تواند منجر به گسستن پیوند های داخلی مواد تشکیل دهنده PVC و کاهش کیفیت نما گردد؛ لذا جهت بهبود خواص PVC، از مواد مختلفی همچون پرکننده ها مانند نانوذرات (برای افزایش استحکام و مقاومت پروفیل) و همچنین اعمال پوشش های نانومتری مقاوم در برابر رطوبت یا اشعه استفاده می گردد.

این محصول شرکت آذرات فضانما مقاوم در برابر اشعه UV، ضدآب و رطوبت، قابل شستشو، ارزان، سبک و با قابلیت نصب آسان بوده و جایگزین مناسبی برای مواد سنتی ساختمانی مانند چوب، گچ، سیمان، بتن و سفال است. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به ضدضربه بودن آن اشاره نمود. شرکت آذران فضانما علاوه بر این محصول، پنل PVC آنتی باکتریال نیز فراوری و به بازار عرضه می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 893

به "پنل های PVC مقاوم در برابر پرتو فرابنفش فراوری و روانه بازار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنل های PVC مقاوم در برابر پرتو فرابنفش فراوری و روانه بازار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید