پرداخت 557 میلیارد ریال از هزینه درمان بیماران خاص مازندران

به گزارش شارژ 10، مدیرکل بیمه سلامت مازندران از پرداخت 557 میلیارد ریال از هزینه درمان بیماران خاص استان در پارسال اطلاع داد.

پرداخت 557 میلیارد ریال از هزینه درمان بیماران خاص مازندران

به گزارش خبرنگار از ،دکتر رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه بیش از 4500 نفر از بیماران خاص استان شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند، گفت: 557 میلیارد ریال هزینه درمان این بیماران پارسال پرداخت شد.

او اضافه نمود: بیماران خاص استان بیش از 127 هزار بار پارسال به موسسات درمانی استان مراجعه داشته اند که در این راستا اداره کل بیمه سلامت مازندران ماهانه بیش از 46 میلیارد ریال بابت هزینه درمان این افراد به موسسات درمانی پرداخت نموده است.

ظفرمند گفت: دولت در سال های اخیر برنامه های جامعی را در حوزه سلامت و بهداشت جامعه به اجرا درآورده است و سازمان بیمه سلامت هم به اسم سازمانی پیشرو در پیاده سازی دولت الکترونیک، طرح های نوینی را در زمینه ارائه خدمات الکترونیک به جامعه هدف به انجام رسانده است.

او با اشاره به اینکه موضوع بیماران صعب العلاج در جهان به اسم یک اولویت مهم با هزینه های بسیار سنگین برای فرد بیمار و دولت، اضافه نمود: فرهنگ سازی و توانمندسازی افراد در زمینه حفظ سلامت به خصوص آشنایی با روش های پیشگیری از این بیماری ها به وسیله مسئولین و متولیان سلامت جامعه نقش بسیار موثری در مدیریت بیماری های خاص ایفا می نماید.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: با توجه به اجرای پروژه های الکترونیک ارائه خدمات به وسیله سازمان بیمه سلامت و دقت در ثبت نیازمندی های دارویی و درمانی بیماران خاص، امیدواریم از بعضی اشکالات و نقص های گذشته پیشگیری گردد.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1753

به "پرداخت 557 میلیارد ریال از هزینه درمان بیماران خاص مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 557 میلیارد ریال از هزینه درمان بیماران خاص مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید