وزارت خارجه ترکیه از توافق دوحه و ریاض استقبال کرد

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه بیانیه ای را در مورد توافق اخیر میان دوحه و ریاض بر سَر بازگشایی مرزها صادر کرد. این وزارتخانه در بیانیه خود بیان کرد که آنکارا از توافق مذکور استقبال می نماید.

وزارت خارجه ترکیه از توافق دوحه و ریاض استقبال کرد

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه خود آورده است: امیدوار هستیم که پس از این توافق تحریم ها علیه قطر هرچه سریع تر برداشته شوند. بازگشایی مرزهای هوایی، زمینی و دریایی میان قطر و عربستان یک گام رو به جلو است.

این وزارتخانه در بیانیه مذکور تأکید نموده است: از دیدگاه آنکارا بازگشایی مرزهای میان قطر و عربستان گام مهمی در راستا حل و فصل بحران میان دو طرف محسوب می گردد. پیشتر نیز انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات پس از توافق دوحه و ریاض گفته بود: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنان کارهای زیادی پیش رو دارند.

لازم به ذکر است، وزیر امور خارجه کویت شب گذشته از توافق عربستان سعودی و قطر برای بازگشایی مرزها اطلاع داد. شیخ احمد ناصر الصباح گفت که امیر کویت به صورت تلفنی با امیر قطر و ولیعهد سعودی تبادل نظر نموده و دو طرف در مورد بازگشایی حریم هوایی و مرزهای زمینی و دریایی توافق کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1346

به "وزارت خارجه ترکیه از توافق دوحه و ریاض استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه ترکیه از توافق دوحه و ریاض استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید