واشنگتن نگران رفتارهای پکن در دریای جنوبی چین است

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران: یک دیپلمات ارشد آمریکایی تاکید نمود، واشنگتن به شدت نگران ادعاهای پکن در مورد مرزهای مورد اختلاف در دریای جنوبی چین است و این ادعاها تلاشی برای در اختیار دریافت کنترل کامل آب های آسیا اقیانوسیه خواهد بود.

واشنگتن نگران رفتارهای پکن در دریای جنوبی چین است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ دنی راسل دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای شرقی و اقیانوسیه در جلسه استماع کنگره ضمن اشاره به ادعاهای چین در مورد مناطق مورد اختلاف در دریای جنوبی چین، گفت، این گونه رفتارهای چین موجب تشدید نااطمینانی، ناامنی و بی ثباتی در بین کشورهای همسایه خواهد شد.

بر اساس این گزارش اظهارات راسل در حالی است که آمریکا بارها بر این مساله تاکید نموده است که واشنگتن در اختلافات مرزی کشورهای منطقه جانب و طرف هیچ کشوری را نخواهد گرفت. راسل گفت، این به نفع همه کشورهای منطقه است که اختلافات دریایی به وسیله مسالمت آمیز حل و فصل گردد. آمریکا نیز حضور نظامی خود را در منطقه افزایش داده چرا که این مساله بخشی از اهمیت راهبردی آسیا برای واشنگتن است.

وی گفت، نگرانی ها در مورد این گونه رفتارهای پکن در دریای جنوبی چین رو به افزایش است و این ادعاها نشانگر کوشش مقام های چینی برای در اختیار دریافت کنترل کل آبهای منطقه است. چین، فیلیپین، ویتنام، تایوان، مالزی و برونئی ادعاهای زیادی را در مورد مالکیت آبراه های منطقه مطرح نموده اند. راسل در ادامه ضمن اشاره به تنش در روابط چین و ژاپن اضافه نمود، آمریکا همچنین نگران تنش جدی در روابط چین و ژاپن بر سر مالکیت جزایر واقع در دریای شرقی چین است.

وزارت دفاع چین نوامبر گذشته منطقه ویژه دفاع هوایی بر فراز دریای شرقی چین ایجاد نموده و از هواپیماهای عبوری خواسته است تا قوانین وضع شده در این منطقه را رعایت نمایند. کره جنوبی، ژاپن و آمریکا منطقه دفاعی هوایی چین بر فراز دریای شرقی چین را به رسمیت نمی شناسند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 385

به "واشنگتن نگران رفتارهای پکن در دریای جنوبی چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن نگران رفتارهای پکن در دریای جنوبی چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید