هتل بوتیک حنا چطور مرمت شد؟ ، نگاهی متفاوت به پروژه خاص لولاگر ؛ کوچه قرینه تهران

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران - کوچه لولاگر تهران یکی از داشته های خاص شهر تهران است. کوچه ای که خانه ها دو طرفش به طور قرینه ساخته شده است. به همین دلیل بسیار کوچه لولاگر را به اسم کوچه قرینه می شناسند. چند وقتی است که پروژه های مرمتی در این کوچه ضلع شرقی را مرمت نموده اند و پای کافه ها، گالری ها و حالا یک هتل خاص به این کوچه باز شده است.

هتل بوتیک حنا چطور مرمت شد؟ ، نگاهی متفاوت به پروژه خاص لولاگر ؛ کوچه قرینه تهران

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: بوتیک هتل حنا؛ تجربه تهران قدیم در اقامتگاه مدرن کوچه قرینه | تصاویر اتاق های بنای 90 ساله و قیمت غذاهای رستورانش

بیشتر بخوانید: افتتاح نخستین بوتیک هتل تهران در تنها کوچه قرینه پایتخت

وب سایت معماری معاصر ایران درباره این پروژه نوشته است: مجموعه لولاگر اولین دوره ساختمان سازی برونگرا است، آن هم نه صددرصد کوچهای با مالکیت شخصی. با دو در، در ابتدا و انتهای آن و با یک لایه فیلتر با خیابان اصلی. این کوچه اولین تیپولوژی آپارتمان سازی تهران مدرن است. سیرکولاسیون کشف بنا از حیاط پشتی و پارکینگ و از راه شرقی حیاط بوده. ما این تجربه کشف فضا و کوچه را ادامه دادیم.

کاربری هتل احتیاج به یک مقاوم سازی جدی در مقابل نیروی زلزله و بار قائم داشت. کل سازه باربر مدل سازی شد. چهار دیوار برشی طراحی و در تراز زیر زمین زیر هر دیوار دو چاه به عمق 9 متر حفر و شبکه ای از میلگرد حلقوی بافته شد و در چاه نهاده شد. بخشی از آن با رسیدن به کف طبقه، ما بین تیرها و نبشی های جوش خورده بر روی آن درگیر شدند. با ریختن بتن پیوسته عملا یک شبکه بتنی یکپارچه ساختمان را در بر گرفت.

رستوران حنا در بیرون ساختمان قدیمی از سه مکعب سفید ساده تشکیل شده که فروتنانه در زیر طبقه همکف نهاده شده است. یکی از این مکعبها فضای سبز جلوی رستوران و فضای ورود به آن و دو مکعب دیگر چسبیده به ساختمان قدیمی فضای غذاخوری رستوران را تعریف می نمایند.

وقتی چنین مداخلاتی در بافت شکل می گیرد فرهنگ سازی برای سکنه بافت به وجود می آید که به ارزش آنچه دارند و فضایی که در آن زندگی می نمایند واقف شوند.

باید حواسمان باشد که ما تازه واردین این بافت شهری هستیم و آنها صاحبخانه های قدیمی. افزایش ارزش ملک نباید، آنها را ترغیب به ترک بافت کند. درگیر کردن ساکنین بافت در مشاغل جدید و تقسیم منافع با آنها و یا استفاده از مشاغل و تولیدات آنها به ماندن آنها در بافت یاری می نماید.

هتل بوتیک حنا یکی از هتل های خاص شهر تهران است که در کوچه لولاگر نهاده شده است. در ادامه عکس های از روند مرمت این بنا و تبدیل آن به هتل را ببینید.

تصاویر برگرفته از وب سایت معماری معاصر ایران است.

منبع: چمدان
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 452

به "هتل بوتیک حنا چطور مرمت شد؟ ، نگاهی متفاوت به پروژه خاص لولاگر ؛ کوچه قرینه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل بوتیک حنا چطور مرمت شد؟ ، نگاهی متفاوت به پروژه خاص لولاگر ؛ کوچه قرینه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید