مناسب ترین مقاصد سفر داخلی در فصل پاییز

به گزارش شارژ 10، اگر قصد سفر داخلی در ایران را دارید ، بدون شک اولین سوالی که به فکر تان خطور می کند ، راحت ترین بازه زمانی است. در این مطلب می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که برترین فصل برای سفر داخلی در ایران کدام است. با ما همراه باشید.

مناسب ترین مقاصد سفر داخلی در فصل پاییز

سفر داخلی در فصل پاییز

همانطور که می دانید ایران کشور بزرگی بوده و اینکه هر منطقه دارای آب و هوای متفاوتی است. این موضوع ممکن است باعث گردد در برنامه سفر خود تجدید نظر کنید. برای ارائه یک ایده کلی از انواع مختلف آب و هوای ایران ، می توان به این نکته اشاره نمود که معمولاً با رفتن از شمال به جنوب ، آب و هوا به طور قابل توجهی تغییر می نماید. بنابراین باید در هنگام مسافرت فصل سفر را در نظر بگیرید. در ادامه به مناسب ترین مقاصد سفر داخلی در فصل پاییز می پردازیم. البته اگر قصد سفر خارجی هم دارید، کشورهای نزدیک ایران برای سفر پاییزی زیادی وجود دارد که شما می توانید آنها را نیز انتخاب نمایید.

سفر داخلی در فصل پاییز برترین زمان برای سفر داخلی به شهرهای ایران است. با ورود به ماه مهر ، هوا آغاز به خنک شدن نموده و کشور پاییز رنگارنگ زیبایی را تجربه می نماید. اگر واقعاً مشتاق گشت و گذار در کویرهای دیدنی ایران هستید ، پاییز برترین زمان برای سفر به ایران است. با سردتر شدن هوا ، گشت و گذار در کویرهای زیبا مانند مصر و مرنجاب آسان تر می گردد. شهرهای یزد ، کاشان ، اصفهان ، تهران و کرمان از دیگر مقاصد خوب برای سفر در این فصل از سال هستند.

سفر به شهر کاشان

در این شهر که در حاشیه کویر ایجاد شد ، دستور ساخت قلعه ای در دوره سلجوقی صادر شد. کاشان در این دوره به کاشی کاری معروف شد. امروزه علاوه بر سرامیک کاری و کاشی کاری ، این شهر به باغ های گل رز و گلاب نیز معروف است. کاشان شهری است که در جهت تهران به اصفهان واقع شده است و به یکی از شهرهایی تبدیل شده که ما را تحت تأثیر قرار می دهد. کاشان شهری است که می توان به راحتی با پای پیاده از آن بازدید کرد، زیرا مرکز آن کوچک است. کاشان برای یک سفر و گردشگری داخلی در فصل پاییز بسیار مناسب است.

سفر به کویر مرنجاب

کویر مرنجاب کویری است که در 30 کیلومتری کاشان واقع شده است. پس از اتمام جاده سیمانی ، با منظره ها شتر به کویر می رسید. پس از یک صعود کوچک ، فرصت تماشای غروب خورشید را پیدا می کنید. به علت وزش باد در شب بهتر است به کاروانسرا بروید. گذراندن یک شب در بیابان به شما یاری می نماید به دنیای درون خود سفر نموده و دنیای فکر خود را توسعه دهید. برای سفر داخلی در فصل پاییز کویر مرنجاب گزینه مناسبی است. مجله گردشگری تاپ توریستم برترین مرجع برای انتخاب برترین مقصد برای سفر است.

سفر به یزد

اگر در سفر داخلی در فصل پاییز در پی تاریخ و زندگی سنتی ایران هستید ، حتماً از شهر یزد گذر کنید. برای لذت بردن از یزد احتیاجی به برنامه ریزی خاصی ندارید. در منطقه قدیمی شهر تاریخی شهر قدم بزنید و ساختمان های قدیمی باشکوه را در انجا ببینید. از دیدنی های خانه های خشت و گلی در کوچه های باریک و پر پیچ و خم شهر قدیمی یزد شگفت زده می شوید. هنگام قدم زدن در شهر قدیمی یزد احساس می نمایید در دنیایی کاملا متفاوت سفر می کنید. در طول این پیاده روی خانه های قدیمی و منظره ها گوشه ای خیره کننده را خواهید دید که با رنگ های بسیار سنتی تزئین شده اند.

سفر به اصفهان

اصفهان در میانه ایران در جهت بزرگراه تهران - شیراز در کنار زاینده رود واقع شده است. اصفهان در 450 کیلومتری تهران ، مرکز ایران، 5 ساعت، تا شیراز 483 کیلومتر، 5.30 ساعت و 313 کیلومتر با یزد، 3 ساعت و 45 دقیقه زمان سفر دارد. برای سفر داخلی در فصل پاییز ، اصفهان محبوب ترین شهر ایران در بین مسافران است. عظمت مجذوب کننده تاریخ ایران به برترین وجه در اصفهان احساس می گردد. مهمترین علت این است که برخلاف تخت جمشید که آسیب دیده ، به خوبی حفظ شده و به شما امکان می دهد آن دوران را واقعاً تجربه کنید. در اصفهان بدون احتیاج به تخیل می توانید با چشم و دست مهمان تاریخ امپراتوری ایران باشید.

منبع: اتاق
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2115

به "مناسب ترین مقاصد سفر داخلی در فصل پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسب ترین مقاصد سفر داخلی در فصل پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید