مشکل فاضلاب اهواز تا سه چهار سال دیگر حل نمی گردد

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران/خوزستان نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: مسائل فاضلاب تا سه چهار سال آینده حل نخواهد شد؛ مسائل تنها به صورت مقطعی حل می شوند.

مشکل فاضلاب اهواز تا سه چهار سال دیگر حل نمی گردد

مهران باباپور در یکصد و سومین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز سه شنبه (3 دی ماه) برگزار گردید، اظهار کرد: از سال 92 تا به امروز اولویت نخست خوزستان آب و فاضلاب بوده است که باید تعیین گردد تا به امروز چه اعتباری در این زمینه داده شده و برای چه اقداماتی هزینه شده است و نتیجه این اقدامات به کجا رسیده است. همچنین آیا برای آب های سطحی اعتباری پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: اگر فرض کنیم مشکل فاضلاب اهواز حل شده، شرایط آب های سطحی چه می گردد؟ مسئولانی که برای دلجویی مقطعی به خوزستان سفر می نمایند و اعتباراتی به صورت شعاری یا عملیاتی در نظر می گیرند، باید به این مسائل توجه نمایند.

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: مسائل فاضلاب تا سه چهار سال آینده حل نخواهد شد؛ مسائل تنها به صورت مقطعی حل می شوند.

باباپور ادامه داد: با وجود اینکه فاضلاب در چند سال اخیر اولویت نخست خوزستان بوده، چرا تا به امروز این مساله حل نشده است؟

نایب رئیس شورای شهر اهواز اعلام کرد: 18 نماینده یکی از استان های کشور در مجلس شورای اسلامی با هم در دفتر یک وزیر حضور پیدا می نمایند و تا زمانی که مطالبات خود را نگیرند، از دفتر خارج نمی شوند اما 18 نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی درگیر یک سری مسائل و جابه جایی افراد در سطح استان هستند و اصل مسائل را فراموش می نمایند.

وی اضافه نمود: این نمایندگان، بعد پشت تریبون مجلس خواسته های ملی را اعلام می نمایند در صورتی که یک گام برای اهواز برداشته نشده و حتی طرحی به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است. یکی از مسائل اساسی خوزستان، مساله آب های سطحی و آب و فاضلاب است.

باباپور اعلام کرد: برای انتقال آب از سرچشمه های کارون به استان های مرکزی، لوله گذاری و هزینه زیادی شده که باید از این ردیف اعتبار، اعتباری به خوزستان اختصاص یابد اما متاسفانه نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی فعال نیستند و ما نیز طرحی در این زمینه نداریم.

وی گفت: باید از هم اکنون حساسیت این مساله را بالا ببریم و مساله را امنیتی و اجتماعی کنیم تا بتوانیم از محل ردیف های اعتباری که برای سایر استان ها گذاشته شده، برای خوزستان و بحث آب های سطحی و آب و فاضلاب اهواز گام برداریم.

به گزارش خبرنگاران، در پی این صحبت های باباپور در صحن شورا، پس از دقایقی یکی از نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی با وی تماس گرفت و گلایه کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 666

به "مشکل فاضلاب اهواز تا سه چهار سال دیگر حل نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل فاضلاب اهواز تا سه چهار سال دیگر حل نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید