مراحل بهسازی و مرمت پل تاریخی شیخ سنندج شروع شد

به گزارش شارژ 10، به منظور مرمت و بهسازی پل تاریخی شیخ سنندج، عملیات لایروبی بستر رودخانه در حاشیه پل آغار شد.

مراحل بهسازی و مرمت پل تاریخی شیخ سنندج شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، پل شیخ از پل های تاریخی شهرستان سنندج می باشد که به شماره 2614 مورخ 25/12/1378 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

محمد رشیدی معاون میراث فرهنگی استان با اعلام شروع عملیات لایروبی بستر رودخانه در حاشیه پل تاریخی شیخ سنندج، گفت: متاسفانه در سنوات گذشته در اثر آبگیرهای غیرقانونی ساخته شده توسط کشاورزان در جهت رودخانه و مجاور پل تاریخی باعث انباشته شدن آب در عرصه ساختار تاریخی شده و این خود باعث رشد افزون گیاهان و درختچه ها در بستر رودخانه و آسیب به پل شده است.

او اضافه نمود: علاوه بر رشد گیاهان و درختچه ها، در اثر نزولات جوی چند روز گذشته و عدم راهنمایی طبیعی آب رودخانه قسمتی از پل متاسفانه تخریب شده است.

رشیدی ادامه داد: با توجه به تشکیل جلسه اضطراری در حال حاضر با مشارکت فرمانداری سنندج، اداره راه و شهرسازی، امور آب منطقه ای و شهرداری سنندج، لایروبی بستر رودخانه در نزدیکی پل از انبوه گیاهان و درختچه ها و تخریب آبگیرهای غیرقانونی در حال اجرا است.

او در سرانجام گفت: پس از لایروبی کامل بستر رودخانه بلافاصله برنامه مرمت اضطراری آن به صورت مرمت دیوارهای آجری فروریخته و سبک سازی پل تاریخی، دوخت و دوز پوسته های آجری آسیب دیده طاق ها و ایزولاسیون کف پل قبل از لایه نهایی کف فرش سنگی، انجام خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 267

به "مراحل بهسازی و مرمت پل تاریخی شیخ سنندج شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل بهسازی و مرمت پل تاریخی شیخ سنندج شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید