تور ارزان چین: جاذبه های گردشگری شهر گویلین، شهر رویایی چین

به گزارش شارژ 10، جاذبه های شهر گویلین در چین

شهر گویلین یکی از شهرهای زیبا و تماشای چین است در جنوب شرقی این کشور واقع هست. برای دسترسی به این شهر باید به استان گوانگ چی بروید که این روزها یکی از مقاصد اصلی جهانگردی در این کشور به شمار می رود. نام شهر گویلین به معنای جنگل زیتون شیرین بوده و به سبب توپوگرافی فرسایشی در این ناحیه چشم انداز های منحصربه فردی را به وجود آورده است که تماشا آن ها خسته نخواهید شد. از همین رو خبرنگاران در این مطلب می خواهد به جاذبه های شهر گویلین در چین اشاره ای داشته باشد، تا بیشتر درباره این شهر پر جهانگرد چینی بدانید.

تور ارزان چین: جاذبه های گردشگری شهر گویلین، شهر رویایی چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

تپه خرطوم فیل | Elephant Trunk Hill

نماد شهر گویلین تپه ای است به نام خرطوم فیل که یکی از کوه های مشهور این منطقه به شمار می رود و در محل طلاقی دو رود لی و شکوفه های هلو واقع شده است. دلیل نام گذاری این کوه هم دقیقا شکل آن است که همچون خرطوم فیل بزرگ در حال آب خوردن از رودخانه می باشد. در کوه خرطوم فیل، غار ماه آبی که بین خرطوم فیل و بدنش است، غار چشم فیل و منظره ها بی نظیر دیگری را می توانید مشاهده کنید. در طول شب تپه خرطوم فیل نمایی بسیار تماشای دارد و در شب هایی که آسمان صاف است می تواند مهمترین جاذبه تماشای این شهر باشد.

نمایش سانجی لیو | Impression of Sanjie Liu

نمایش تماشای سانجی لیو که یکی از بزرگترین اجراهای لنداسکیپ زنده در این شهر است. صحنه نمایش در نمای زیبایی از کوه ها و آب های گویلین چیده شده است و چشم مقدارای عجیب و غریبی نیز دارد. در این نمایش مجموعه ای فرهنگ های مختلف و عنر عالی چین قابل مشاهده است و بعلاوه ترکیبی از آهنگ های کلاسیک سانجی لیو، فرهنگ های مختلف اقوام، ماهی گیری و زندگی روستایی این شهر را منعکس خواهد نمود. اگر به این شهر سفر کردید حتما اجراهای سانجی لیو را بروید.

خیابان غربی یانگشو | Yangshuo West Street

در غرب شهر یانگو خیابانی با بافت تاریخی و بیش از 1400 سال وجود دارد که یکی از مجذوب کنندهیت های این شهر به شمار می رود. خانه ها و ساختمان های روستایی که در این خیابان قرار دارند، احساسی بین المللی را در بازتماشامایندگان این خیابان به وجود می آورد. این خیابان کوچک پر از مغازه های مختلف از قبیل چای شیر، سوغاتی، صنایع دستی و … می باشد و بعلاوه علاوه بر مغازه ها رستوران ها و کافه های زیادی هم وجود دارد که این خیابان را رنگارنگ نموده و نبض شهر را زنده نگه داشته است. بسیاری از دنیاگرد ها با رسیدن به یانگشو جذب خیابان غربی می شوند. در اینجا طعم سنت را با دنیایی از انرژی می چشید. نکته جالب دیگر اینجا آشنایی با زبان های خارجی و فرهنگ چینی است.

دوچرخه سواری در یانگشو | Cycling in Yangshuo

از محبوب ترین وسایل نقلیه ای که در چین بسیار رواج دارد و جهت کاهش آلودگی هوا مردم سعی می نمایند که از آن استفاده نمایند دوچرخه است. در شهر گویلین هم دوچرخه سواری یکی از مجذوب کننده ترین فعالیت ها به شمار می رود و راهی برای لذت بردن از سفر نیز به شمار می رود چرا که با گذر از بین جاده هایی با گل های وحشی و شالیزارهای برنجی که در اطراف این شهر وجود دارد زندگی مردم محلی این استان یانگشو را خواهید دید.

رودخانه لی | Li River

یکی از اصلی ترین جاذبه هایی که در سفر به گویلین باید از آن تماشا فرمایید رودخانه لی است، در واقع بدون تماشا این رودخانه نمی توانید بگویید که این شهر چینی را دیده اید. آب رودخانه لی به مقدار ای زلال است که می توانید از آنجایی که ایستاده ای تا اعماق رودخانه را ببینید، به گونه ای که انگار در مقابل آیینه قرار گرفته اید. بسته به نقطه ای که شما ایستاده اید و آب و هوای آن روز، زیبایی متفاوتی از این رودخانه خواهید دید. هر روز دنیاگرد های زیادی در طول این رودخانه قدم می زنند و یا با کروز بر روی رودخانه گشت می زنند. بعلاوه در اطراف رودخانه لی می توانید یکی از بزرگ ترین و زیباترین کارست های دنیا را ببینید. کارست معمولا به ناحیه ای که از سنگ های آهنگی پر از توده و شکاف های ژرف پوشیده شده باشد و غارهای زیرزمینی واقع شده است نیز گفته می گردد.

رودخانه یولونگ | Yulong River

از جاذبه های شهر گویلین در چین و دیگر رودخانه معروفی که در این شهر وجود دارد رود یولونگ است که یکی از بزرگترین شاخه های منشعب از رود لی است و به اصطلاح به آن لی کوچک می گویند. منظره ها طبیعی بسیاری در طول رودخانه هستند که خودنمایی می نمایند و بیشتر پل های تاریخی معروف در گوانشی در این ناحیه تماشای قرار دارند. در حاشیه این رودخانه می توانید دوچرخه سواری کنید و از طبیعت بی نظیر آن بهره ببرید.

شالیزارهای پلکانی لانگجی | Longji Terraced Field

مزارع پلکانی لانگجی در استان Longsheng با قدمتی بیش از 650 سال واقع شده است. این زمین ها ردیف به ردیف روی هم به صورت مارپیچ از پایین به بالای دامنه کوه پراکنده اند و شبیه زنجیره های بزرگ به نظر می رسند. در هر فصلی منظره متفاوتی را شاهد خواهید بود؛ در بهار، آب در شالیزارها لبریز شده و نمایی شبیه به زنجیر نقره ای آویزان از تپه را تشکیل می دهد؛ در تابستان جوانه های برنج در سبزی با یکدیگر رقابت می نمایند و دانه هایی که در پاییز رسیده و زرد می شوند به مانند برج های طلایی می مانند؛ در زمستان نیز برف با سپیدی اش همه تپه را تزیین می نماید. در هر فصلی که به این منطقه بروید با منظره ای چشم نواز روبرو می شوید.

پارک شانگری لا | Shangri-la

یکی دیگر از جاذبه های شهر گویلین در چین پارک شانگری لا است، که در نزدیکی آن کوه، غار، پل، رودخانه و کلبه های زیادی وجود دارد تا در کنار هم بتوانند موقعیت خوبی را برای شما فراهم آوردند. در رودخانه این پارک می توانید با قایق های کروزی که در این رودخانه وجود دارد بهره ببرید و در طول رودخانه حرکت کنید تا زندگی کشاورزان را از نزدیک مشاهده نمایید. بعلاوه می توانید در برخی از کارهای مزرعه که برای دنیاگرد ها برنامه ریزی شده اند شرکت نموده و با تجربه این کار سرگرمی کنید. در طول رودخانه ناحیه بزرگی از درختان هلو قرار دارند؛ سفر در بهار به این ناحیه باعث می گردد احساس کنید که در بهشت وارد شده اید.

غار نی فلوت | The Reed Flute Cave

این غار در شهر گویلین یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی است که به مرور زمان به وجود آمده است و با نورپردازی های رنگارنگ تزئین شده است. در این غار به دلیل رشد نوعی نی که می توان با آن ها فلوت هایی آهنگین ساخت و از همین رو به این غار نی فلوت می گویند. درون غار پر است از استالاکتیت ها، استالاگمیت ها و ستون های سنگی شگفت انگیز و خارق العاده! هر ساله تعداد بی شماری از دنیاگرد های گویلین از این مکان تماشا می نمایند.

نودل های برنج گویلین | Guilin Rice Noodles

خوب برترین بخش سفر قطعا خوراکی های مخصوص و از جاذبه های شهر گویلین در چین است که در آن شهر انتظارتان را می کشد، بنابراین در سفر به گویلین حتما نودل برنجی را امتحان کنید که معروفیت دنیای دارد و دارای قدمتی بیش از 300 سال نیز است. دلیل محبوب بودن این غذا طعم خوبی است که دارا بوده و مردم گویلین بدون خوردن این غذا روزشان را آغاز نخواهند کرد. این هایی که تا به حال گفتیم بخشی از جاذبه های شهر گویلین در چین هستند، حتما در طول سفرتان به این شهر با تماشای های متنوع تری روبرو خواهید شد.

منبع: www.chinatouristmaps.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1956

به "تور ارزان چین: جاذبه های گردشگری شهر گویلین، شهر رویایی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: جاذبه های گردشگری شهر گویلین، شهر رویایی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید