مجلس ترکیه استقرار نیروی نظامی در لیبی را آنالیز کند

به گزارش شارژ 10، یک مقام دولت ترکیه از احتمال تهیه پیش نویس لایحه ای در مجلس ترکیه جهت استقرار نظامیان ترکیه ای در لیبی برای یاری به دولت وفاق ملی این کشور اطلاع داد.

مجلس ترکیه استقرار نیروی نظامی در لیبی را آنالیز کند

بهترین تجربه سفر را با هزینه تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس ترکیه درصدد تهیه پیش نویس لایحه ای است که بر اساس آن نظامیان این کشور می توانند در لیبی مستقر شوند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه که روز سه شنبه بعد از نشست کابینه این کشور صحبت می کرد، با اعلام این خبر، گفت ترکیه به ارائه یاری های لازم برای حمایت از فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی، ادامه می دهد.

ترکیه که حامی دولت وفاق ملی در لیبی است اعلام نموده در صورت تقاضا از سوی طرابلس، می تواند نیروهای خود را به لیبی اعزام کند.

شورای ریاستی لیبی و دولت وفاق ملی و شورای عالی حکومتی هم اکنون تنها نهاد در این کشور هستند که سازمان ملل آن ها را به رسمیت می شناسد. این سه نهاد در پی توافق 17 دسامبر (آبان) 2015 در شهر الصخیرات لیبی و با حضور نماینده سازمان ملل با هدف سرانجام درگیری ها، شکل گرفتند. سراج رئیس شورای ریاستی و نخست وزیر دولت وفاق ملی است.

رئیس دولت وفاق ملی لیبی روز گذشته گفت که چاره ای ندارد جز آنکه برای مقابله با تجاوز نیروهای تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی وابسته به ژنرال حفتر از ترکیه یاری نظامی بخواهد. (جزئیات بیشتر)

دولت وفاق ملی لیبی 27 نوامبر (چهارشنبه 6 آذر) از امضای دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی به ترکیه اطلاع داد که با واکنش مصر، قبرس و یونان روبرو شد.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر حامی اقدامات ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای ارتش لیبی هستند. در مقابل ترکیه و قطر نیز از دولت وفاق ملی حمایت تسلیحاتی، سیاسی و رسانه ای می نمایند.

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 661

به "مجلس ترکیه استقرار نیروی نظامی در لیبی را آنالیز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس ترکیه استقرار نیروی نظامی در لیبی را آنالیز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید