با قاطعیت از حقوق جمهوری تُرک قبرس حمایت می کنیم

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای دلیل تشدید تنش در شرق مدیترانه را ادعاهای حداکثری در خصوص محدوده دریایی از طریق یونان و اقدامات یک جانبه این کشور و بخش روم نشین قبرس دانسته و گفت که آنکارا با قاطعیت از حقوق خود و جمهوری تُرک قبرس شمالی محافظت خواهد کرد.

با قاطعیت از حقوق جمهوری تُرک قبرس حمایت می کنیم

در این بیانیه با یادآوری پیشنهاد سال پیش رئیس جمهور ترکیه به اتحادیه اروپا برای تشکیل یک کنفرانس جامع در شرق مدیترانه برای بررسی مسائل موجود و استفاده از منابع هیدروکربنی، آمده است: در حالی که همه این پیشنهادات روی میز است، در ماه های اخیر مشاهده می شود که یونان و بخش روم نشین قبرس تلاش می کنند با افزایش تنش در شرق مدیترانه درگیر فعالیت های یکجانبه و تحریک آمیز شوند.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه تأکید کرد: در واقع علاوه بر تلاش های اخیر یونان برای نقض فلات قاره ای ما، بخش روم نشین قبرس هم اعلام کرده که از روز 3 اکتبر با یک کشتی ایتالیایی و با پرچم مالت تحقیقاتی را انجام می دهند که حقوق جمهوری تُرک قبرس شمالی و فلات قاره ای کشور ما را نقض می کند. آنان همچنین اعلام کرده اند که در ماه نوامبر حفاری جدیدی را در جنوب جزیره آغاز خواهند کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرد: همه این اقدامات یک جانبه باعث افزایش تنش ها و تهدید صلح و ثبات در شرق مدیترانه می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1802

به "با قاطعیت از حقوق جمهوری تُرک قبرس حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با قاطعیت از حقوق جمهوری تُرک قبرس حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید