فروش میلیاردی جنگ افزار از سوی انگلیس به کشورهایی همانند عربستان

به گزارش شارژ 10، انگلیس تسلیحاتی مثل انواع بمب، سلاح های سبک و بمب افکن را به کشورهای مختلف فروخته است.

فروش میلیاردی جنگ افزار از سوی انگلیس به کشورهایی همانند عربستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صداوسیما، انگلیس از سال 2015 میلادی تا به امروز، 10 میلیارد پوند جنگ افزار به رژیم های سرکوبگر دنیا، همانند رژیم عربستان سعودی فروخته است.

روزنامه دیلی میرور نوشت انگلیس در اقدامی تکان دهنده، ابزار های کشتاری همانند بمب، انواع سلاح های سبک و بمب افکن را به رژیم هایی همانند عربستان سعودی و ترکیه می فروشد که در زمره سرکوبگرترین رژیم های دنیا هستند.

این روزنامه نوشت از میان 48 دولتی که در لیست کشور های غیر آزاد دیدبان حقوق بشر خانه آزادی (Freedom House)، دولت انگلیس به 35 کشور جنگ افزار می فروشد.

دیلی میرور نوشت انگلیس به عربستان سعودی که در حال جنگ با یمن است، قراردادی 5 میلیارد پوندی از قبیل جت جنگنده، موشک، بمب و سلاح فروخته است تا رژیم عربستان قادر گردد به بمباران هوایی مردم یمن ادامه دهد.

این روزنامه نوشت بیش از یکصد هزار نفر از مردم یمن، در پی حمله ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، جان باخته اند که بسیاری از آن ها در بمباران های هوایی عربستان سعودی، قربانی شده اند.

اندرو اسمیث (Andrew Smith)، از فعالان کارزار مبارزه با تجارت اسلحه (Campaign Against Arms Trade) در انگلیس نوشت این اندازه از فروش جنگ افزار برای کشتار انسان ها، تکان دهنده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1745

به "فروش میلیاردی جنگ افزار از سوی انگلیس به کشورهایی همانند عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش میلیاردی جنگ افزار از سوی انگلیس به کشورهایی همانند عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید