عملیات مرمت بقعه شیخ کلخوران توسط میراث فرهنگی اردبیل اجرا می گردد

به گزارش شارژ 10، مشاور فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اجرای تمامی عملیات مرمت و بهسازی بقعه شیخ کلخوران توسط این مجموعه اطلاع داد.

عملیات مرمت بقعه شیخ کلخوران توسط میراث فرهنگی اردبیل اجرا می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، یعقوب غریب زاده مشاور فنی این اداره کل، امروز یکشنبه 7 مرداد در بازدید از عملیات مرمت این اثر تاریخی توضیح داد: مجموعه اقدامات این اداره کل شامل مرمت بنای تاریخی، اجرای فضای سبز، محوطه سازی، احداث ساختمان های خدماتی، نورپردازی محیطی و احداث رواق ها است.

او اضافه نمود: اعتبار سامان دهی این مجموعه از محل اعتبارات داخلی سازمان و به مبلغ 6میلیارد ریال تامین شده و در حال انجام است.

مشاور فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی استان در کلخوران از اجرای فضای سبز به روش باغ سنتی ایرانی تحت نظارت این اداره کل اطلاع داد.

غریب زاده تاکید نمود: با توجه به کوشش های اجرا شده برای الحاق مجموعه شیخ کلخوران به پایگاه جهانی شیخ صفی، لازم است اجرای تمامی عملیات در این مجموعه از جمله مرمت، نورپردازی و اجرای فضای سبز به صورت فنی و تخصصی صورت گیرد.

او ادامه داد: از توانمندی شهرداری در راستای فعالیت های اجتماعی و مسئولیت شهری در صورت لزوم در محوطه آدینه مسجد استفاده خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 283

به "عملیات مرمت بقعه شیخ کلخوران توسط میراث فرهنگی اردبیل اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات مرمت بقعه شیخ کلخوران توسط میراث فرهنگی اردبیل اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید