عسلی که شکرک می زند تقلبی است؟

به گزارش شارژ 10، شاید این سوال شما هم باشد که آیا عسلی که شکرک میزند تقلبی است یا خیر و اینکه چگونه باید عسل اصل را از غیر اصل تشخیص داد؟

عسلی که شکرک می زند تقلبی است؟

به گزارش ایسنا، اگر تنها مصرف کننده عسل باشید احتمالا تصور می کنید هر زمان که عسل شکرک زد پس تقلبی است، در حالی که این تفکر کاملا اشتباه است و شکرک زدن عسل دلیل بر نامرغوبی آن نیست. بلکه اتفاقا برعکس است، یعنی عسل طبیعی و خالص بعد از چندماه شکرک می زند و عسلی که شکرک نزند بنابر گفته کارشناسان حتما به آن مواد نگهدارنده اضافه شده است.

هر چه رطوبت عسل بیشتر باشد زودتر شکرک می زند و اگر رطوبت آن نیز کمتر شود این پدیده دیرتر اتفاق می افتد.

بنابر گفته کارشناسان برای مصرف کننده تنها راه شناخت عسل اصل از غیر اصل این است که عسل را از برند های معتبر خریداری کنند. شرکت های بزرگ ثبت شده که بسته بندی عسل را انجام می دهند مسئول فنی آزمایشگاه دارند و کیفیت عسل تولید شده را بررسی می کنند. از طرفی سازمان های مربوطه، چون سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو نیز نظارت مستقیم بر این شرکت ها دارند و اگر این شرکت ها مرتکب تخلفی شوند از طریق تعزیرات جریمه خواهند شد.

بهتر است مردم عسل را از افراد متفرقه و بدون هیچ نام یا لیبلی خریداری نکنند.

لازم به ذکر است که آب و هوا و میزان رطوبت، تنوع گیاهی، نوع منطقه (کوهستانی، دشت و...) و رنگ گل کیفیت عسل را تعیین می کنند و برای شناخت نوع و کیفیت عسل باید با اقلیم منطقه ها آشنا بود. مواد اولیه عسل گل است و حدود 2000 گونه گل در کشور داریم و همین امر باعث می شود تنوع عسل نیز در کشور بالا رود.

از انواع عسل نیز می توان به عسل گون، کنار، شبدر، کاکوتی، یونجه، آویشن و.. اشاره کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 فروردین 1402 بروزرسانی: 3 فروردین 1402 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2206

به "عسلی که شکرک می زند تقلبی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عسلی که شکرک می زند تقلبی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید