سفر وزیر خارجه یونان به لیبی

به گزارش شارژ 10، وزیر خارجه یونان به منظور ملاقات با مقامات دولت شرق لیبی و آنالیز توافق امنیتی امضاشده بین دولت وفاق ملی (غرب لیبی) با ترکیه، امروز وارد بنغازی شد.

سفر وزیر خارجه یونان به لیبی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه دولت موقت وابسته به مجلس نمایندگان شرق لیبی، بیان کرد که نیکوس دندیاس وزیر خارجه یونان صبح امروز یکشنبه وارد شهر بنغازی شد.

بنابر گزارش وبگاه العربی الجدید، در بیانیه وزارت مذکور آمده است که وزیر خارجه یونان در این سفر با عبدالله الثنی نخست وزیر موقت و عبدالهادی الحویج وزیر خارجه این دولت ملاقات و درباره روابط دوجانبه و یادداشت تفاهم امنیتی امضا شده بین دولت وفاق ملی و ترکیه گفت وگو خواهد نمود.

یونان نخستین کشوری بود که مخالفت خود با یادداشت تفاهم امنیتی امضا شده بین دولت وفاق ملی و ترکیه را اعلام و در اعتراض به این توافق، سفیر دولت وفاق ملی در رم را اخراج کرد.

یونان گفته بود که هدف ترکیه حذف جزایر یونانی از نقشه دریای مدیترانه است، امری که حقوق دریایی یونان را تهدید می نماید.

آدینه گذشته نیز عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان لیبی در شهر طبرق (شرق لیبی) به یونان سفر کرد و در این سفر مخالفت خود با توافقنامه امضا شده بین دولت وفاق ملی و ترکیه را بیان کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی 27 نوامبر(چهارشنبه 6 آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند، که با واکنش شدید کشورهای حاشیه مدیترانه از جمله مصر، قبرس و یونان روبرو شد.

ترکیه همچنین با لیبی توافقی برای همکاری های نظامی و امنیتی امضا نموده است. این توافق که می تواند راه را برای اعزام نیروهای نظامی ترکیه به لیبی باز کند، در مجلس ترکیه تصویب شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 632

به "سفر وزیر خارجه یونان به لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر خارجه یونان به لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید