زاهدان، عمان خواهان سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار شد

به گزارش شارژ 10، هفدهمین نشست کمیسیون مشترک مالی ایران و عمان با حضور وزرای بازرگانی دو کشور ایران و عمان در مسقط برگزار گردید و سرمایه گذاری عمان در منطقه آزاد چابهار یکی از محورهای این نشست بود.

زاهدان، عمان خواهان سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از زاهدان، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار، صبح امروز هفدهمین نشست کمیسیون مشترک مالی ایران و عمان با حضور وزرای بازرگانی دو کشور ایران و عمان و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در مسقط برگزار گردید.

عبدالرحیم کردی درباره این نشست گفت: در این نشست که مسعود السنیدی، وزیر صنعت عمان و شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران حضور داشتند، بر توسعه همکاری های دو کشور به وسیله بندر و منطقه چابهار تاکید شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه سرمایه گذاری های مشترک، تامین نیازهای غذایی و دامی، همکاری های شیلاتی و توسعه حمل و نقل دریایی بنادر صحار و چابهار محورهای اصلی این مذاکرات بود، اضافه کرد: هیئت تجاری-سرما یه گذاری عمان به زودی برای آنالیز و عملیاتی نمودن فرصت ها و توافقات به چابهار سفر خواهند نمود.

وی با اشاره به اینکه در مذاکرات پیشین ایران و عمان یکی از خواسته های جدی طرف عمانی، سرمایه گذاری صنعتی و لجستیکی در منطقه آزاد چابهار بود، اضافه کرد: همچنین مقرر شده بود تا با توسعه فعالیت های تجاری و مالی دوسویه، نیازهای عمان از مواد غذایی، خوراک دام و طیور به وسیله منطقه آزاد چابهار تامین گردد. علاوه بر آن درخواست ایجاد یک مرکز قرنطینه دام را در ایران داشتند که وزیر بازرگانی کشور اظهار داشت این امر به وسیله منطقه آزاد چابهار امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگاران محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای تحقق توافقات سرمایه گذاری و تجاری با موضوع مناطق آزاد به مسعود السنیدی وزیر تجارت عمان معرفی کرد.

ز

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 501

به "زاهدان، عمان خواهان سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاهدان، عمان خواهان سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید