دولت ترامپ مجبور به عقب نشینی شد؛ پلیس مخفی ها از پورتلند خارج می شوند

به گزارش شارژ 10، دولت آمریکا انتها تسلیم فشارها شد و به نیروهای پلیس فدرال دستور داد از شهر پورتلند که به کانون جدید اعتراضات در آمریکا تبدیل شده دستور خروج از این شهر را داد.

دولت ترامپ مجبور به عقب نشینی شد؛ پلیس مخفی ها از پورتلند خارج می شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از چندین هفته تنش بر سر اصرار برای اعزام نیروهای پلیس فدرال به شهر پورتلند از موضع خود عقب نشینی نموده و دستور خروج این نیروها از این شهر را صادر نموده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا امروز چهارشنبه اعلام نمود فرماندار ایالت اورگن به توافقی با دولت ترامپ برای انتها بخشیدن به آنچه فعالیت های خشونت آمیز علیه املاک دولتی خوانده شده دست پیدا نموده است.

کیت براون، فرماندار ایالت اورگین پیش از این گفته بود که حضور نیروهای پلیس فدرال و اقدامات آنها باعث دامن زدن به خشونت ها شده و شرایط این شهر را بدتر نموده است. وی گفت که همه نیروهای پلیس فدرال از روز پنجشنبه به بعد از این ایالت خارج خواهند شد.

اقدامات نیروهای پلیس فدرال در پورتلند باعث شده آنها پلیس مخفی های ترامپ لقب بگیرند. هفته نامه نیشن اخیراً گزارش داده مأموران پلیس های فدرال در شهر پورتلند در ایالت اورگن با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت زنی نموده و معترضان را دستگیر می نمایند.

روایت های افراد و ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی نشان می دهد که مأموران پلیس بعد از حرکت با خودرو به سمت معترضان بدون هیچ توضیحی آنها را دستگیر می نمایند.

مارک پتیبون، یکی از افرادی که به همین شکل دستگیر شده گفت: من را داخل ون بردند، کلاهم را روی صورتم کشیدند تا نتوانم ببینم و دستم را روی سرم گذاشتند. مرا داخل ساختمانی بردند که بعداً فهمیدم مقر دادگاه فدرال بود.

کن کوچینلی، معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا حدود 10 روز پیش از این اقدام پلیس فدرال آمریکا دفاع کرد. او مدعی شده که این اقدامات در واکنش به گزارش هایی اجرا شده که از احتمال حمله معترضان به بعضی ساختمان های دولت فدرال در پورتلند خبر می داده اند.

کوچینلی گفت: اگر در جاهای دیگر هم چنین اطلاعاتی دریافت کنیم به همین نحو واکنش نشان خواهیم داد.

بسیاری از شهرهای آمریکا از 25 ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه پوست به نام جورج فلوید صحنه اعتراض هایی بوده اند که با برخوردهای خشونت آمیز پلیس روبرو شده است.

دونالد ترامپ فرمانداران ایالت ها و پلیس را به مماشات با معترضان متهم نموده و خواهان برخوردهای قاطعانه تر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1121

به "دولت ترامپ مجبور به عقب نشینی شد؛ پلیس مخفی ها از پورتلند خارج می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ترامپ مجبور به عقب نشینی شد؛ پلیس مخفی ها از پورتلند خارج می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید