خواص میوه پاپایا چیست؟

به گزارش شارژ 10، پاپایا یک میوه استوایی فوق العاده سالم است که خواص بسیاری دارد. در این مطلب به معرفی میوه پاپایا و خواص آن می پردازیم.

خواص میوه پاپایا چیست؟
کریستف کلمب از پاپایا به عنوان میوه بهشتی یاد نموده است. به عقیده او همه، عاشق میوه پاپایا هستند و این میوه علاوه بر داشتن طعم لذیذ و دلپذیر، خواص بسیار زیادی نیز دارد. در زبان هندی به میوه پاپایا، پاپیتا نیز گفته می گردد.

معرفی میوه پاپایاپاپایا میوه ای است که در تمام فصول یافت می گردد و طعمی شیرین و بافتی کره مانند دارد. این میوه گلابی شکل حدود 15 تا 20 سانتی متر طول دارد و گوشت آن به رنگ نارنجی متمایل به صورتی یا زرد است. میوه پاپایا فواید بسیار زیادی برای پوست و مو دارد و نه تنها خود میوه که سایر قسمت های آن نیز سرشار از خاصیت است. آنزیم پاپایا که Papain نام دارد، برای هضم پروتئین بسیار مفید است. پاپایا میوه ای درختی است که برخی افراد آن را به نام خربزه درختی نیز می شناسند و معمولا از عصاره آن در فراوری آدامس استفاده می گردد.

نخستین بار پاپایا در آمریکای مرکزی کشف شد و پس از آن کاشفانی از اسپانیا و پرتقال این میوه خوش طعم را به بخش های دیگری از کره زمین هدیه دادند. پاپایا در منطقه ها گرمسیری مانند فیلیپین، آفریقا و هند نیز وجود دارد. امروزه آمریکا، مکزیک و پورتوریکو بزرگ ترین تولد کنندگان میوه پاپایا در دنیا هستند.

به جز آنزیم پاپایین، میوه پاپایا سرشار از آنتی اکسیدان هایی نظیر کاروتن و ویتامین C و فلانودیهایی مانند ویتامین B، فولات و اسید پانتوتنیک و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و بعلاوه فیبر است. از پالپ میوه پاپایا در فراوری بسیاری از کرم های صورت و شامپوها استفاده می گردد.

بعد از مطالعه این معرفی کوتاه به سراغ فواید و خواص پاپایا می رویم.

تاثیر میوه پاپایا بر سلامتیخواص میوه پاپایا تنها محدود به سلامت پوست و مو نمی گردد. این میوه خوش طعم خواص دارویی و درمانی بسیاری زیادی دارد که در اینجا به چند مورد از این خواص اشاره می کنیم.

پاپایا به عنوان پادزهری برای فشار خون بالا عمل می نماید و این مورد یکی از مهم ترین فواید این میوه لذیذ به شمار می آید. میزان زیاد پتاسیم موجود در این میوه یاری می نماید که سطح فشار خون تنظیم گردد.

میوه پاپایا تاثیر فوق العاده ای بر بینایی دارد. سه وعده مصرف میوه پاپایا در طول روز بینایی فرد را بهبود می بخشد و خصوصا برای افراد مسنی که در معرض نابینایی قرار دارند، بسیار مفید است.

میوه پاپایا برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز مفید است. وجود بتاکاروتن در این میوه باعث عملکرد بهتر و افزایش سیستم ایمنی بدن می گردد.

میوه پاپایا بعلاوه بدن را از عفونت های مکرر گوش، سرماخوردگی و آنفولانزا در امان نگه می دارد.

پاپایا بدن را در برابر بیماری های قلبی محافظت می نماید. این میوه که منبعی غنی از مواد مغذی است، از اکسیداسیون کلسترول که منجر به حملات قلبی و یا سکته می گردد جلوگیری می نماید.

از میوه پاپایا می توان برای درمان زخم های خارجی و التیام آن ها استفاده کرد. برای این مورد کافی است پالپ میوه پاپایا را مستقیما روی محل زخم قرار دهید.

پاپایا بعلاوه قادر به درمان زخم های مزمن پوستی است. با ترکیب کردن میزانی آب میوه پاپایا به اضافه کره و قراردادن آن روی محل زخم، خواهید دید که با چه سرعتی زخم خشک شده و خیلی سریع بهبود می یابد.

از آنجا که میوه پاپایا حاوی ماده ای به نام لاتکس است، می توان از آن برای درمان اختلالات تنفسی مانند سرفه، برونشیت و تنگی نفس استفاده کرد.

علی رغم داشتن طعم شیرین، این میوه برای بیماران دیابتی نیز مفید است.

نکته آخر این که می توان از میوه پاپایا برای جلوگیری از انواع سرطان استفاده نمود. فیبر موجود در پاپایا قادر است به سموم سرطان زای موجود در روده بزرگ متصل گردد و از آسیب رساندن این سموم به سلول های سالم جلوگیری کند.

پاپایا میوه ای بهشتی است که با داشتن خواص فوق العاده، در برابر بسیاری از بیماری ها و مسائل از بدن محافظت می نماید.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1833

به "خواص میوه پاپایا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص میوه پاپایا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید