جودوکار اسپانیایی دوباره قهرمان شد، کرواسی و کسب نخستین طلا

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران، در روز پنجم از این رقابتها که به میزبانی مجارستان در بوداپست جریان دارد، جودوکاران اوزان 90- کیلوگرم مردان و 70- کیلوگرم زنان به روی تاتامی رفتند که به ترتیب جودوکاران اسپانیا و کرواسی پیروز به کسب مدال طلا شدند.

جودوکار اسپانیایی دوباره قهرمان شد، کرواسی و کسب نخستین طلا

در وزن 90- کیلوگرم شرازادشویلی جودوکار گرجستانی الاصل اسپانیایی که سال 2018 در رقابتهای دنیای باکو اسم قهرمانی دنیا را کسب نموده بود، بعد از سه سال پیروز شد مدال طلای خود را تکرار کند. این اسپانیایی جودوکارانی از قرقیزستان، لهستان، مغولستان و ژاپن را با ضربه فنی شکست داد و راهی ملاقات نهایی شد. از آن سوی جدول هم بوبونوف ازبکستانی که در سال 2021 عملکرد خوبی داشت و با طلای آسیا و نقره و برنز گرنداسلم تاشکند و تفلیس به مسابقات دنیای آمده بود به فینال رسید.

ملاقات نهایی این وزن یک مبارزه مجذوب کننده و دیدنی بود که پس از 5 دقیقه و 49 ثانیه در نهایت با یک امتیاز وازاری به سود جودوکار اسپانیایی به انتها رسید. بوبونوف نقره گرفت و مارکوس نیمان از سوئد به همراه تاته کریزستن از مجارستان هم برنز مشترک کسب کردند.

در وزن 70- کیلوگرم زنان باربارا ماتیچ از کروسی به نشان طلا دست یافت.ماتیچ که سال گذشته در گرنداسلم بوداپست طلا گرفته بود به ناکامی هفت ساله خود در قابتهای دنیای انتها داد. وی بعد از دو ناکامی در فینال رقابتهای گرنداسلم آنتالیا و تاشکند در سال 2021 که با دو مدال نقره همراه شد، در این رقابتها هم همه رقبا را شکست داد و به فینال رسید و در جدال برای کسب مدال طلا هم یوکو اونو از ژاپن را از پیش رو برداشت و برای نخستین بار روی سکوی نخست دنیا ایستاد.

در این وزن اونو به نشان نقره دست پیدا کرد و میشله پولرس از اتریش به همراه سانه وان دیکه از هلند روی سکوی سوم ایستاده و برنز مشترک گرفتند.

فردا شنبه 21 خردادماه در روز ششم این مسابقات اوزان 78- کیلوگرم زنان و -100 کیلوگرم مردان به روی تاتامی می فرایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1707

به "جودوکار اسپانیایی دوباره قهرمان شد، کرواسی و کسب نخستین طلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جودوکار اسپانیایی دوباره قهرمان شد، کرواسی و کسب نخستین طلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید