جهانگیری: تامین واکسن کرونا مطالبه به حق مردم کشور است

به گزارش شارژ 10، تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهوری در جلسه آنالیز راهکارهای تامین واکسن کرونا تاکید نمود که تامین این واکسن مطالبه به حق مردم کشور است.

جهانگیری: تامین واکسن کرونا مطالبه به حق مردم کشور است

به گزارش پایگاه معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اهمیت سلامت مردم کشور و ضرورت تامین واکسن و داروهای مورد احتیاج جامعه، گفت: تامین واکسن کرونا یک مطالبه به حق از سوی جامعه است و این حق مردم است که انتظار داشته باشند دولت تمام ظرفیت های موجود را برای تامین واکسن کرونا و سایر داروهای مورد احتیاج بکار گیرد.

معاون اول رییس جمهوری توضیح داد: ضروری است دستگاههای ذیربط تمام ظرفیت و کوشش خود را بکار گیرند تا ضمن سرعت بخشیدن به فرایند فراوری واکسن کرونا، اقدامات لازم را برای نهایی شدن قراردادهای پیش خرید این واکسن از سایر کشورها نیز انجام دهند.

جهانگیری با بیان اینکه مردم باید اطمینان داشته باشند که دولت پیگیری های لازم را برای تامین واکسن کرونا در دستور کار خود دارد، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه خواست، ضمن کوشش برای فراهم کردن بسترهای لازم جهت فراوری واکسن کرونا در داخل کشور، با جدیت نسبت به برنامه ریزی و تکمیل اقدامات اجرا شده جهت خرید واکسن کرونا خارجی کوشش نمایند.

در این جلسه که وزیر امور خارجه، رییس سازمان غذا و دارو و معاون ارزی بانک مرکزی نیز حضور داشت، دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات اجرا شده برای فراوری واکسن کرونا و نیز پیش خرید این واکسن از کشورهای دیگر ارائه کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به کوشش های گسترده گروههای مختلف و شرکت های دانش بنیان برای فراوری واکسن کرونا در داخل کشور، گفت: از میان شرکت های دانش بنیان، 4 شرکت پیشتاز هستند و یکی از این شرکتها مجوز مطالعه فاز انسانی واکسن کرونا را دریافت نموده است.

در این نشست همچنین راهکارهای تسریع در فرایند پیش خرید واکسن کرونا و نحوه تامین و انتقال ارز مورد احتیاج مورد بحث و گفتگو نهاده شد و مقرر شد دستگاههای ذیربط، تمام ظرفیت های موجود را برای خرید واکسن کرونا از کشورهای مختلف بکار گیرند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1319

به "جهانگیری: تامین واکسن کرونا مطالبه به حق مردم کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری: تامین واکسن کرونا مطالبه به حق مردم کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید