جدیدترین ماهواره های ارتباطی روسیه در مدار قرار گرفتند

به گزارش شارژ 10، صبح امروز روسیه پیروز شد ماهواره های ارتباطی Gonets-M را طی پرتاب شماره 110 خانواده موشک سایوز 2 در مدار دوردست 1400 کیلومتری قرار دهد.

جدیدترین ماهواره های ارتباطی روسیه در مدار قرار گرفتند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

پرتاب امروز در ساعت 20:14 منطقه زمانی شرقی (04:44 به وقت تهران) توسط موشک سایوز 2.1b و از پایگاه فضایی پلستسک (Plesetsk Cosmodrome) روسیه انجام شد. این دومین پرواز ماهواره های Gonets-M توسط این موشک است که از یک مرحله بالایی Fregat برای افزایش قدرت پرتاب به مدارهای بالاتر استفاده می نماید.

سه ماهواره ارتباطی Gonets-M بخشی از نسل دوم مجموعه Gonets هستند. در طراحی و ساخت این مدل های اخیر از ماهواره های ارتباطی نظامی استرلا-3 الهام گرفته شده است که بین سالهای 1992 و 2001 پرتاب شده بودند.

این ماهواره ها با کاربری نظامی تا تجاری دارای جرم پرتابی تقریبا 280 کیلوگرم هستند و برای عمر 5 تا 7 سال طراحی شده اند که توانایی انتقال داده ها از 2.4 تا 64 کیلوبیت بر ثانیه را دارند. سه ماهواره پرتاب شده در مدار 1400 کیلومتری با میل مداری 82.5 درجه فعالیت خواهند کرد.

  • مگابیت و مگابایت چه تفاوتی با هم دارند؟

پرتاب امروز علاوه بر ماهواره های Gonets-M دارای برنامه حمل مشترک بود و محموله دیگری را هم در مدار قرار داد. این محموله شامل چهار نانوماهواره دانشگاهی تحت پروژه Multi-SAT-SG است که در همان مدار اما با فاصله از ماهواره های Gonets-M فعالیت خواهند کرد.

پرتاب امروز مأموریت شماره 110 خانواده موشک سایوز 2 (Soyuz 2) محسوب می شد. این موشک پیش از این ماهواره های زیست محیطی و ماهواره های سامانه موقعیت یاب جهانی گلوناس را هم در مدار قرار داده بود.

عکس کاور: پرتاب موشک سایوز 2.1b برای در مدار قرار دادن ماهواره های ارتباطی Gonets-M روسیه

Credit: Roscosmos

منبع: NASA Space Flight

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1367

به "جدیدترین ماهواره های ارتباطی روسیه در مدار قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین ماهواره های ارتباطی روسیه در مدار قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید