فراوری روزانه 10 هزار ماسک چند لایه با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش شارژ 10، یک شرکت دانش بنیان در استان یزد با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته است خط فراوری روزانه 10 هزار ماسک N95 بدون سوپاپ را راه اندازی کند.

فراوری روزانه 10 هزار ماسک چند لایه با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، یک شرکت دانش بنیان در استان یزد با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته است خط فراوری روزانه 10 هزار ماسک N95 بدون سوپاپ را راه اندازی کند.

مسعود حافظی، رئیس هیات مدیره شرکت مدیسا پلیمر آریا در خصوص ویژگی های این ماسک اظهار کرد: با اخذ مجوز از وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی، ماسک های چهار و پنج لایه برای بیمارستان ها فراوری می کنیم. این ماسک به لحاظ طراحی و کیفیت مشابه ماسک N95 اما بدون سوپاپ است زیرا سوپاپ، بازدم فرد را به هوای بیرون ارسال می نماید و چنانچه فرد استفاده کننده ناقل یا بیمار مبتلا به کرونا باشد بازدم آن ویروس را در هوا منتشر می نماید، به همین دلیل در جلسه ای که در وزارت بهداشت داشتیم تصمیم گرفته شد که این ماسک با همان کیفیت اما بدون سوپاپ خروج بازدم فراوری گردد.

حافظی، کیفیت پارچه ماسک (مدیا) را مشابه ماسک N95 مطرح کرد و گفت: لایه پارچه ای ماسک N95 از انتشار ویروس جلوگیری می نماید. با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و احتیاج جدی کادر درمانی به این محصول، در حال حاضر ماسک ها را به طور کامل فراوری نموده و مستقیماً در بیمارستان ها توزیع می کنیم.

وی در خصوص محدودیت و ظرفیت فراوری این ماسک اعلام نمود: پارچه بکار رفته در لایه میانی این ماسک توسط شرکت فراوری می گردد به این شکل که مواد اولیه تامین شده توسط تجهیزات نساجی استان یزد به پارچه مورد احتیاج فراوری ماسک یا مدیا تبدیل می گردد. بر این اساس می توانیم روزانه 10 هزار متر پارچه با عرض 160 متر فراوری کنیم که ضمن تامین احتیاج شرکت امکان عرضه آن به فراوری کنندگان دیگر ماسک نیز وجود دارد.

رئیس هیات مدیره شرکت مدیسا پلیمر آریا ادامه داد: در گذشته امکان فراوری هزار عدد ماسک در روز را داشتیم و با کمی تغییرات این میزان به سه هزار عدد در روز افزایش یافته است و بعد از دریافت تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و راه اندازی خط فراوری این محصول که تا خاتمه هفته بهره برداری خواهد شد ظرفیت فراوری ما به 10 هزار ماسک در روز افزایش خواهد یافت.

حافظی تسهیلات دریافت شده از صندوق نوآوری و شکوفایی را مفید ارزیابی کرد و گفت: یک میلیارد و 800 میلیون تومان به وسیله صندوق پژوهش و فناوری استان یزد تسهیلات برای خرید تجهیزات، مواد اولیه و سرمایه در گردش دریافت کردیم و با این پول خط فراوری ماسک را راه اندازی نموده و تا خاتمه هفته ظرفیت فراوری را به 10 هزار ماسک در روز افزایش خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 859

به "فراوری روزانه 10 هزار ماسک چند لایه با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری روزانه 10 هزار ماسک چند لایه با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید