توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی با ریزجلبک و لنج ها هموار شد

به گزارش شارژ 10، تهران- خبرنگاران- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با هدف بازدید از چند شرکت دانش بنیان و فناوری و حضور در عملیات اجرایی ساخت برج فناوری علوم دریایی قشم، صبح امروز وارد این جزیره شد و از شرکت ریزجلبک قشم و موزه فضای باز لنج سازی و دریانوردی قشم بازدید کرد.

توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی با ریزجلبک و لنج ها هموار شد

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی خبرنگاران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در نخستین بخش از سفر یک روزه خود به جزیره قشم، به پالایشگاه زیستی ریزجلبک قشم رفت.

قلب روستای دوستکو جزیره قشم میزبان چند جوان خلاق و کارآفرین شده است که پیروز شده اند از ریزجلبک محصول دانش بنیان، ارزش افزوده و اشتغال حاصل نمایند و فراوری داخلی را رونق بخشند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این سفر با فعالان نوآور و کارآفرین این شرکت که ظرفیت های بومی این جزیره تاریخی را برای فراوری دانش بنیان انتخاب نموده اند، به گفت و گو نشست.

**اقتصاد دانش بنیان در روستای دوستکو

فناوران این واحد دانش بنیان در این دیدار به معرفی دستاوردهای این شرکت و کاربردهای آن در فراوری صنایع غذایی و پروتئینی، سوخت های زیستی، داروها و مواد بهداشتی و آرایشی پرداختند.

این زیست پالایشگاه در ابعاد هزارهکتاری در روستای دوستکو جزیره قشم محصولات دانش بنیان زیستی را با ارزش افزوده بالا از ریزجلبک ها به یاری ساحل نشینان خلاق و فناور بومی فراوری و فرآوری می نماید.

شایان ذکر است، بخش عمده ریزجلبک ها در صنایع غذایی و پروتئینی مورد استفاده قرار می گیرند.

**گوران، سرزمین لنج ها

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه سفر یک روزه خود به جزیره قشم، مهمان لنج سازان روستای گوران شد.

لنج های چوبی کوچک و بزرگ این روستای تاریخی جزیره قشم، سرمایه فرهنگی و تاریخی خلیج فارس به شمار می رود و زمینه ساز رونق گردشگری است.

موزه فضای باز لنج سازی و دریانوردی، دستاوردهای مردمان روستایی و لنج هایی که از قرن ها پیش فراوری شده و دریاها را درنوردیده اند به نمایش درآورده است.

ساحل روستای گوران از سالیان دور محل ساخت و تعمیر لنج های سنتی بوده است؛ جوانان خلاق و کارآفرین فعال این موزه، با هدف آشنایی گردشگران با لنج سازی و دریانوردی، یک صنعت خلاق و فرهنگی به راه انداخته اند و با بهره گیری از ظرفیت های بومی این روستا زمینه ساز ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و توسعه صنعت گردشگری شده اند.

علمی ** 1836 **1485

منبع: ایرنا
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 184

به "توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی با ریزجلبک و لنج ها هموار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی با ریزجلبک و لنج ها هموار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید