توسعه تنها با پژوهش تحقق می یابد

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران/یزد مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان این که توسعه تنها با پژوهش تحقق می یابد، گفت: هر توسعه ای باید بر مبنای تحقیق باشد و این در حالیست که بسیاری از پژوهش های کشور قابلیت کاربردی بودن را ندارد.

توسعه تنها با پژوهش تحقق می یابد

محمدمهدی جوادیان زاده روز گذشته در نشست فصلی که همزمان با هفته پژوهش در این شرکت برگزار گردید، با بیان این که منشور اخلاقی تنها برای نصب روی دیوارها نوشته نشده است، اظهار کرد: این منشور حاوی نکاتی است که به ما یادآوری می نماید که چگونه به اهداف این منشور دست یابیم.

وی با اشاره به این که خوشبختانه شرکت آب منطقه ای یزد در سال های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: از جمله دستاوردهای امسال شرکت، کسب رتبه پنجم در جشنواره شهید رجایی در بین شرکت های آب منطقه ای و کسب رتبه نخست در بخش زیرساخت های توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات است.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای یزد، جوادیان زاده در ادامه ضمن تبریک هفته پژوهش، اعلام کرد: با توجه به این که شعار هفته پژوهش بدون پژوهش و مطالعه تصمیم گیری نکنید، است آن چیزی که برگرفته از اندیشه می باشد، اهمیت پژوهش را نشان می دهد اما متاسفانه در حال حاضر اندیشه کردن باب نیست.

وی با بیان این که پژوهش با تأمل کردن در کارها بوجود می آید، اضافه کرد: هر توسعه ای باید برمبنای تحقیق باشد، در حالی که بسیاری از پژوهش های کشور قابلیت کاربردی بودن را ندارد و غیرقابل استفاده مانده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد در خاتمه با اشاره به این که کوشش می کنیم بخش پژوهش را در راستای اهداف و ماموریت های شرکت کاربردی کنیم، گفت: در شرکت آب منطقه ای یزد 100 کار تحقیقاتی صورت گرفته ولی از حوزه های مختلف درخواست کردیم که آنالیز نمایند چند درصد این پژوهشی که پول برای آن هزینه شده، عملیاتی شده و در شرکت مورد استفاده قرار گرفته است که به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.

در این نشست عبدالعظیم پویا پژوهشگر و کارشناس خبره میراث فرهنگی یزد هم به نقش حیاتی آب در استان یزد اشاره و تاکید نمود: در چنین شرایطی لازم است خدمات شایسته ای را برای حفظ و حراست از آب انجام دهیم.

وی ادامه داد: یکی از واژه های مهم در حفظ فرهنگ آبی یزد را واژه کلیدی پژوهش مطرح نمود و گفت: بدون شناخت تاریخ آب، شناخت تاریخ یزد میسر نیست و این شناخت هم تنها با پژوهش، شدنی است.

حسین مسرت نویسنده و پژوهشگر یزدی نیز در خاتمه توضیحاتی در مورد کتاب آب انبارهای یزد و پیشینه و ساختار آن ها ارائه داد.

در این مراسم از محجوبی و نعمتی به عنوان پژوهشگران برتر شرکت آب منطقه ای یزد، حسین مسرت و عبدالعظیم پویا پژوهشگر پیشکسوت در حوزه آب استان و سه نفر از دانش آموزان پژوهشگر در طرح داناب تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 622

به "توسعه تنها با پژوهش تحقق می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه تنها با پژوهش تحقق می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید