کوشش آمریکا برای خنثی سازی فزونی موشکی چین

به گزارش شارژ 10، همزمان با کاهش کشمکش های تجاری میان چین و آمریکا به دنبال شیوع کرونا، با اقدام آمریکا برای کاهش فاصله موشکی با چین، مساله ای دیرینه تر میان این دو کشور در نقطه عطف قرار گرفته است.

کوشش آمریکا برای خنثی سازی فزونی موشکی چین

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشته است، در حالی که چین در دهه های اخیر در حال گسترش توانایی های نظامی و تسلیحاتی خود بوده، آمریکا اقدام چندانی در این راستا صورت نداده است.

پنتاگون اما در نظر دارد تفنگداران دریایی خود را به مدل هایی از موشک کروز تاماهاوک مجهز کند که هم اکنون در ناوهای آمریکایی در حال حمل به منطقه آسیاپاسیفیک هستند. پنتاگون همچنین در حال تسریع فرایند ارسال نخستین موشک ضدکشتی دوربرد خود در چندین دهه اخیر است.

پکن در بیانیه ای به رویترز درباره این اقدام آمریکا، از واشنگتن خواسته مراقب حرف و عمل خود باشد و به حرکت مهره های شطرنج خود در اطراف این منطقه و گسترش بازوهای نظامی اش در اطراف چین انتها دهد.

هدف این اقدام آمریکا مقابله با فزونی های نظامی چین در حوزه موشک های بالستیک و کروز زمین پایه است.

تفنگداران دریایی آمریکا همچنین در تغییری تاکتیکی در هنگام حمله به ناو دشمن به نیروی دریایی آمریکا خواهند پیوست.

راس ببج، مقام ارشد دفاعی سابق دولت استرالیا و یکی از کارشناسان مرکز ارزیابی بودجه و استراتژی واشنگتن در این باره می گوید: آمریکایی ها با قدرت در حال بازگشتن هستند. تا سال 2024 یا 2025 تجهیزات نظامی منسوخ ارتش چین (در برابر توانایی نظامی آمریکا) خطری جدی برای پکن محسوب خواهد شد.

سخنگوی ارتش چین اما اکتبر گذشته اظهار کرد، اگر واشنگتن موشک های زمین پایه و دور برد خود را در منطقه آسیاپاسیفیک مستقر کند، پکن کنار نخواهد نشست.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 969

به "کوشش آمریکا برای خنثی سازی فزونی موشکی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای خنثی سازی فزونی موشکی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید