تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری

به گزارش شارژ 10، مشخص جنسیت جنین قبل از بارداری برای پسردار شدن و دختردار شدن بوسیله رژیم غذایی و روشهای دیگر. در دنیا عمل PGD به این منظور استفاده می شود.

تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری

چه پسر بخواهید چه دختر، روش هایی وجود دارد که شانس شما را در این جهت بیشتر می کنند. البته با تمامی پیشرفت های پزشکی موجود در سال های اخیر و انجام جراحی های خیره کننده هنوز پزشکان به روشی قطعی و بدون عوارض برای مادر و جنین به منظور معین جنسیت جنین قبل از بارداری دست نیافته اند و همچنان سیستم فوق هوشمند بدن انسان این انتخاب را انجام داده تا تعادل طبیعت و زندگی بشر به هم نخورد. ولی با این وجود راه هایی وجود دارد که می توان شانس معین جنسیت جنین قبل از بارداری را بالا برد که در ادامه در این مطلب به همه راه های موجود در این زمینه اشاره خواهد شد.

برای پسردار شدن چه کنیم؟

زمان تخمک گذاری و نوع رابطه جنسی دو مورد از مهمترین عوامل در پسر شدن جنین می باشد. ارگاسم مادر و پوزیشن جنسی هنگام رابطه زناشویی نیز در پسر شدن جنین بسیار تاثیر گذار است.

  • تا جایی که می توانید رابطه جنسی را به زمان تخمک گذاری نزدیکتر کنید. وقتی که می خواهید باردار شوید باید از زمان دقیق آن مطلع شوید. لوازم و کیت های بسکمک در داروخانه ها وجود دارد که بوسیله آنها می توانید پیش بینی زمان تخمک گذاری را انجام دهید.
  • اسپرم مرد شناگر پرسرعتی است که در صورت اتفاق نیفتادن لقاح در رحم، به سرعت می میرد و عمر چندان زیادی ندارد. در حالیکه اسپرمی که منجر به تشکیل جنین دختر خواهد شد می تواند زمان بیشتری زنده بماند و خود را به تخمک برساند. با نزدیک کردن زمان رابطه جنسی به زمان تخمک گذاری، به رفقای مرد کوچکمان این زمان را می دهیم تا خودشان را به تخمک برسانند و شانس پسر شدن جنین را بالا می بریم.
  • با پوزیشن رایج رابطه جنسی خداحافظی کنید و وضعیتی را انتخاب کنید که در آن رابطه جنسی به صورت عمیق تری انجام شود. برای مثال رابطه جنسی ایستاده (به این صورت که خانم بالا باشد)، یا رابطه جنسی ای که خانم در آن به صورت چهار دست و پا باشد. به طور کلی هرچه قدر رابطه جنسی عمیق تر باشد، اسپرم های مرد را به رحم نزدیک تر می کنیم و مسافت سفر آن ها را کوتاه تر می کنیم و نهایتا شانس آنها برای پیروزی افزایش می یابد.
  • ارگاسم داشته باشید! ارگاسم یکی دیگر از نکاتی است که به ایجاد یک محیط قلیایی و نهایتا به معین جنسیت نوزاد پسر کمک می کند. این نکته را حتما مد نظر داشته باشید، چراکه برای پسردار شدن بسیار توصیه می شود.
  • نوشیدن قهوه توسط مردان می تواند به پسر شدن جنین کمک کند. و در مقابل مصرف غذاهای نمکی و پروتئینی توسط زنان توصیه می شود.

برای دختردار شدن چه کنیم؟

برای اینکه جنین دختر بشود معمولا به زن و شوهر ها توصیه می کنیم که 17 روز قبل از شروع پریود بعدی مقاربت داشته باشند. البته این در صورتی است که سیکل قاعدگی خانم ها منظم و 28 روزه باشد. معین روز دقیق تخمک گذاری کار خیلی سختی است، اما به طور تقریبی به این شکل می توان محاسبه کرد که البته 100 درصد نیست و ممکن است درصد کمی خطا داشته باشد. به طور مثال برای کسی که نوزدهم هر ماه پریود می شود، روز تخمک گذاری به طور تقریبی مصادف با روز دوم ماه است. اما برای دختر شدن جنین 3-2 ماه قبل از بارداری از لبنیات زیاد استفاده کنید. قبل از مقاربت، یعنی حدود 8 ساعت قبل محیط واژن را اسیدی کنید. این کار را می توانید با سرنگ بدون سوزن و سرکه انجام بدهید. فرق نمی کند که سرکه سفید یا رنگی باشد. سرکه را با سرنگ به داخل واژن خود تزریق کنید 5-4 بار این کار را انجام دهید و ترشی جات بیشتری بخورید تا احتمال دختردار شدنتان افزایش پیدا کند.

معین جنسیت جنین با رژیم غذایی مناسب

دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص و درست به زوج های جوان کمک می کند بتوانند جنسیت کودک خود را تا حد زیادی پیش از بارداری معین کنند.

1. برای دختر دار شدن

مصرف غذاهایی که منابع غنی از دو ماده معدنی کلسیم و منگنز هستند مثل سبزیجات سبز رنگ پیش از باردار شدن، احتمال به دنیا آوردن فرزند دختر را افزایش می دهد.

2. برای پسردار شدن

خوراکی های حاوی پتاسیم و سدیم مثل موز و سیب زمینی، احتمال پسرزایی را افزایش می دهد؛

برعکسِ رژیم غذایی برای دختردار شدن، باید برای پسردار شدن از رژیم پرنمک استفاده شود. اگر خانمی قبل از لقاح، مقداری میوه توت فرنگی بخورد ترشح دهانه رحم او قلیایی شده و کروموزوم های دختر را از بین می برد و محیط برای پرورش پسر آماده می شود. به طور کلی مصرف مواد غذایی مانند مرکبات، زردآلو، آناناس، موز، خرما، انجیر، خربزه، حبوبات، کنگرفرنگی، گوجه فرنگی، ذرت، سیب زمینی، سبوس، کنسرو ماهی، ژامبون، کره، نوشابه گازدار و قهوه و چای می تواند احتمال تولد پسر را زیاد کند.

معین جنسیت جنین با عمل پیش از لانه گزینی (بارداری خارج از رحمی)

در حال حاضر تنها روش مطمئن و علمی معین جنسیت جنین در دنیا تکنیکی به نام PGD است که در واقع مخفف عبارت معین جنسیت پیش از لانه گزینی است. در ایران نیز همپای جوامع پیشرفته دنیا تکنیک دست یافته شده است. هم اکنون PGD بیش از 10 سال است که در ایران انجام می شود. اولین نوزاد معین جنسیت شده با روش PGD در ایران یک نوزاد پسر بود که در سال 1385 با سلامت کامل به دنیا آمد.

چگونگی معین جنسیت پیش از لانه گزینی

در این روش با استفاده از دارو، تخمک گذاری زن را تحریک می کنند تا او چندین تخمک به وجود آورد. سپس تخمک ها را در محیط آزمایشگاهی با اسپرم های همسر ترکیب می کنند. با این کار چندین جنین حاصل می شود که با بررسی کروموزمی و تشخیص جنسیت آنها توسط متخصص ژنتیک، تنها جنینی را که جنسیت آن دلخواه زوجین است، به رحم مادر منتقل می کنند.

این نوع باروری آزمایشگاهی در واقع نوعیIVF (لقاح تخم در خارج از بدن) است که این بار نه برای درمان ناباروری، بلکه برای معین جنسیت جنین استفاده می شود. در این روش در مرحله هشت سلولی جنین، نیاز است که یک سلول از جنین جدا شود و مورد بررسی قرار گیرد. اگرچه جداسازی یک سلول آسیبی به آن وارد نمی کند، اما در صورت ایجاد مسئله ای برای آن سلول، به هیچ عنوان نمی توان سلول دیگری از او جدا کرد.

مسائل روش معین جنسیت پیش از لانه گزینی

با وجود تمام پیشرفت هایی که برای انتخاب جنسیت جنین صورت گرفته است، نمی توان از حساسیت ها و مسائل احتمالی شکست تکنیک PGD غافل شد. انجام عملیات تشخیص جنسیت و بررسی کروموزمی جنین کاری است که ظرافت ها و حساسیت های خاص خود را دارد و در آن هیچ خطایی، قابل جبران نیست. مشکل دیگری که گاه در این فرآیند پیش می آید آن است که در برخی موارد، علی رغم تحریک تخمک گذاری، امکان دارد زن تنها یک تخمک تولید کند و در این صورت پس از تشکیل جنین، راهی برای انتخاب جنسیت باقی نمی ماند. از این گذشته از تکنیک PGD نمی توان برای زوجین نابارور بهره گرفت، زیرا شانس باروری را کم می کند.

متخصصان پژوهشکده رویان استفاده از آنها را که لازمه آن تشکیل جنین در محیط آزمایشگاهی و سپس انجام PGD بر روی آنهاست به صلاح افرادی که مشکل ناباروری ندارند و صرفا به دنبال داشتن فرزند با جنسیت مورد نظرشان هستند، نمی دانند.جوامع بین المللی نیز انتخاب جنسیت را جز در مواردی که احتمال بروز بیماری های وابسته به جنس وجود دارد غیراخلاقی می دانند.

مجله خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1280

به "تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری" امتیاز دهید

1 کاربر به "تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید