تسلا مشتریان خود را فریب داد

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، یکی از مالکان خودروهای تسلا شکایتی علیه شرکت سازنده این خودرو تنظیم کرده است. او ادعا می کند شرکت قابلیت طی مسافت خودرو به ازای هر بار شارژ باتری خودروهای قدیمی تر را به وسیله یک آپدیت نرم افزاری محدود کرده است. به این ترتیب تسلا قصد دارد از هزینه های فراخوان برای ترمیم باتری های معیوب سرباز زند.

تسلا مشتریان خود را فریب داد

این شکایت روز جمعه در یک دادگاه فدرال در ایالت کالیفرنیا ثبت شده و ادعا می کند تسلا مشتریان را فریب داده و احتمالا هزاران مالک خودروهای مدل اس و ایکس تسلا نیز در سراسر دنیا با همین مشکل روبرو باشند. به عبارت دیگر باتری خودروهای نسل های قدیمی تر احتمالا طوری دستکاری شده که مسافت طی شده با آن 64 کیلومتر کاهش می یابد.

این در حالی است که از ماه می تاکنون کاهش مسافت طی شده به ازای هر بار شارژ باتری خودروهای تسلا به موضوعی داغ در انجمن های آنلاین مشتریان این شرکت مانند TeslaMotorsClub.com تبدیل شده است. در این انجمن آنلاین بسیاری از کاربران به طور دقیق توضیح داده اند قابلیت طی مسافت باتری خودروهایشان به ازای هر بار شارژ کاهش یافته است.

مالکان خودروها ادعا می کنند شرکت تولید کننده در حالی این ویژگی را دستکاری کرده که آنها هزینه ای اضافی برای آپدیت نرم افزار پرداخت کرده اند و به این ترتیب از ارزش خودروهایشان کاسته می شود. همزمان مسافتی که خودرو به ازای هر بار شارژ طی می کند کاسته شده و مالکان مجبور هستند تا خودروهایشان را دفعات بیشتری شارژ کنند.

دیود راسموسن فردی است که این شکایت را تنظیم کرده و ادعا می کند ظرفیت باتری خودروی مدل اس 2014 او حدود 8 کیلووات برساعت کاهش یافته است. اما تسلا ادعا کرده این میزان کاهش ظرفیت نرمال است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 257

به "تسلا مشتریان خود را فریب داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا مشتریان خود را فریب داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید