تحرکات نیروهای وابسته به امارات علیه ساکنان جزیره سقطری یمن

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، یک منبع یمنی از تحرکات نیروهای وابسته به ابوظبی علیه ساکنان جزیره سقطری در جنوب یمن پس از اینکه روز گذشته این نیروها به طور کامل کنترل این جزیره را در دست گرفتند، اطلاع داد.

تحرکات نیروهای وابسته به امارات علیه ساکنان جزیره سقطری یمن

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

یک منبع وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن اعلام نمود که نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات دهها نفر از ساکنان جزیره سقطری در جنوب یمن را این منطقه خارج نموده اند.

این منبع بیان نمود که این نیروها، ساکنان را سوار قایق های کوچکی نموده اند و تعیین نیست که آنها را به کجا منتقل نموده اند.

این در حالی است که تا به امروز شورای انتقالی جنوب یمن واکنشی به این خبر نداشته است.

لازم به ذکر است که روز گذشته،منابع وابسته به شورای انتقالی مورد حمایت امارات از تسلط بر آخرین مرکز نظامی نیروهای دولت دست نشانده سعودی در یمن در منطقه حدیبو مرکز سقطری خبر دادند و به این ترتیب به طور کامل بر جزیره سقطری مسلط شدند.

سالم ثابت العولقی عضو هیت ریاست شورای انتقالی جنوب یمن در توییتی اعلام نمود: نیروهای شورای انتقالی بر مرکز نظامی وابسته به نیروهای ویژه مسلط و بر هم ادوات نظامی آن تسلط یافته اند. نیروهای شورای انتقالی جنوبی عفو عمومی داده اند و کنترل استان سقطری را بر دست گرفته اند.

شایان ذکر است، جزیره سقطری مجمع الجزایری است که در غرب اقیانوس هند، در دهانه تنگه عدن و بین دو قاره آسیا و آفریقا واقع شده است و بین 40 تا 50 هزار نفر را در خود جای داده است. مجمع الجزایر سقطری، در برگیرنده جزیره های مرجانی سقطرا، عبدالکوری، سمهه، درسه و چندین جزیره کوچک تر است که روی هم رفته 3.625 کیلومتر مربع وسعت دارند. سقطری، گونه های جانوری و گیاهی منحصر به فردی دارد. گونه ای درخت که به خون اژدها مشهور است، در این منطقه فراوان دیده می گردد. این جزیره حدود 50 هزار سکنه دارد. آنچه از گذشته آنها را به سکونت در این جزیره تشویق نموده، ماده ای به نام صَبِر و خون سیاوشان بود. این ماده، صمغ درختی بود که جز در این جزیره در جای دیگر نمی روید. علاوه براین، یک سوم گیاهان این جزیره که به بیش از 900 گونه بالغ می شوند، در هیچ جای دنیا یافت نمی شوند و بومی سقطری هستند. با نظر به این جاذبه های طبیعی می توان گفت که جزیره سقطری می تواند یکی از مهم ترین مکان های توریستی در منطقه غرب آسیا و حتی در کل دنیا باشد که به اندازه چندین میدان نفتی برای یک دولت درآمدزایی داشته باشد. بر همین مبنا، تسلط نیروهای وابسته به امارات را بر این جزیره می توان بیش از هر موضوعی در ارتباط با انگیزه های مالی و زمینه های توریسم پذیر این جزیره ارزیابی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 948

به "تحرکات نیروهای وابسته به امارات علیه ساکنان جزیره سقطری یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرکات نیروهای وابسته به امارات علیه ساکنان جزیره سقطری یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید