تاج تا 15 آذر فداکاری می نماید!

به گزارش شارژ 10، فعلا تا 15 آذر که زمان نهایی برای اجرایی کردن قانون منع بکارگیری بازنشسته ها است فدراسیون فوتبال وقت دارد و شاید تا آن زمان تعامل جدیدی بین فدراسیون فوتبال و مجلس شورای اسلامی شکل بگیرد.

تاج تا 15 آذر فداکاری می نماید!

به گزارش خبرنگاران ،تصور می شد مسائل فدراسیون فوتبال و مدیران بازنشسه اش با ابقای تاج به نقطه امنی رسیده و سایر اعضای هیات رئیسه با چنین مسئله ای مواجهند در حاشیه قرار خواهند گرفت اما انگار این داستان به این سادگی تمام نخواهد شد.چند روز قبل وقتی جلسه هیات رئیس با تاج برگزار گردید تا جدید ترین را ه های برون رفت از این مساله را مرور نمایند گفته شد محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال هم در این مجموعه ماندنی است و بقیه باید دنبال راهکاری برای فرار از قانون باشند اما انگار تاج دوست دارد تمام دوستانش را پیش خودش نگه دارد.البته رئیس فدراسیون فوتبال همچنان اصرار دارد به هیچ وجه دنبال دور زدن قانون نیستند و فقط با ظرفیت های قانونی در راس کار می مانند اما در شرایطی که مجلس پایش را نموده توی یک کفش که بازنشسته ها حتما بروند باید دید فدراسیون نشین ها از کدام ظرفیت برای ماندن استفاده می نمایند.

بر اساس یکی از بندهای ماده یک اساسنامه فدراسیون فوتبال،این فدراسیون یک نهاد غیر دولتی به شمار می رود و بر این اساس شامل قانون منع بکارگیری بازنشسته ها نمی گردد اما مجلس می گوید فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیر دولتی است و باید از قوانین جاری کشور از جمله قانون منع بکارگیری بازنشسته ها تبعیت کند و همچنان بر رفتن مهدی تاج و دیگر بازنشسته های فدراسیون فوتبال اصرار دارد.

وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک که به هیچ وجه موافق بحرانی شدن فوتبال کشور در آستانه جام ملت های آسیا نیستند به مهدی تاج پیشنهاد داده اند با استناد به ماده 60 قانون خدمات کشور درخواست بازگشت به کار را مطرح کند و در فدراسیون فوتبال به عنوان رئیس باقی بماند. پیشنهادی که البته مهدی تاج با اجرای آن خیلی مخالف نیست اما در صورت قبول این پیشنهاد دیگر بازنشسته های فدراسیون فوتبال از آنجایی که جانباز نیستند و نمی توانند بازگشت درخواست بکار را ارایه دهند باید ساختمان سئول را ترک نمایند.نکته آزار دهنده برای مهدی تاج همین جای قصه است که دوستان او رفتنی می شوند.

اعضای هیات رئیسه در آخرین نشستی که با مهدی تاج داشتند از وی خواستند در برابر خواسته مجلس ایستادگی کند به خصوص که از نظر قانونی و به استناد ماده یک اساسنامه فدراسیون فوتبال حق با آنهاست نه مجلس. اما باید گفت مهدی تاج مدیری است که بیشتر به دنبال تعامل است و روحیه اش روحیه جنگندگی نیست. البته او تا همین جای کار هم مقاومت خوبی در برابر اجرای خواست مجلس داشته است. فعلا تا 15 آذر که زمان نهایی برای اجرایی کردن قانون منع بکارگیری بازنشسته ها است فدراسیون فوتبال وقت دارد و شاید تا آن زمان تعامل جدیدی بین فدراسیون فوتبال و مجلس شورای اسلامی شکل بگیرد.

در سایه تهدیدات کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که این دخالت دخالت دولت نیست. قانون منع بکارگیری بازنشسته ها توسط مجلس شورای اسلامی وضع شده و جالب اینکه موجب کناره گیری خیلی از مدیران دولتی در جاهای مخالف شده است. با این حال فیفا علاوه بر دولت دخالت شخص سوم را هم در فدراسیون فوتبال ممنوع نموده است و در کشوری که این اتفاق رخ دهد فوتبالش را به حالت تعلیق درخواهد آورد.

اما آینده این دعوا چه خواهد شد؟وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک همچنان در کوشش هستند که مهدی تاج را متقاعد نمایند درخواست بازگشت به کار را ارایه دهد تا هم فیفا فوتبال ایران را تعلیق نکند و هم قانون منع بکارگیری بازنشسته ها در فدراسیون فوتبال اجرایی گردد. همان طور که اشاره شد معضل ارایه این درخواست تنها رفتن دوستان مهدی تاج است.شاید رئیس فدراسیون فوتبال برای اینکه به دوستان خود ثابت کند در حمایت از آنها کم نگذاشته است تا روز 15 آذر صبر کند و البته می کوشد در نهایت مجلس را متقاعد کند که فدراسیون فوتبال را یک نهاد غیر دولتی به حساب بیاورد.او در صورتی که موفق به انجام این کار گردد دست به یک کار بزرگ زده است.خیلی ها هم بر این عقیده اند آینده فوتبال ایران را جام ملت ها روشن کند. اگر تیم ملی در جام ملت ها قهرمان نگردد مهدی تاج می رود چون با توجه به حمایت هایی که مهدی تاج از کارلوس کی روش داشته اگر تیم ملی قهرمان نگردد فضای کار علاوه بر کی روش برای مهدی تاج هم سخت خواهد شد اما در صورت قهرمان شدن تیم ملی در جام ملت ها طبیعی است که مهدی تاج برای ماندن در فدراسیون فوتبال برنامه ریزی کند. حالا بر اساس تعامل با مجلس شورای اسلامی یا استناد به ماده 60 قانون خدمات کشوری.

3

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 98

به "تاج تا 15 آذر فداکاری می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاج تا 15 آذر فداکاری می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید