برای بازیابی اطلاعات از دست رفته چه باید کرد؟

به گزارش شارژ 10، از دست دادن اطلاعات یکی از کابوس های زندگی عصر حاضر است. امروزه بسیاری از اطلاعات حساس شخصی و کاری ما بر روی درایوهای ذخیره سازی اطلاعات به صورت دیجیتالی نگهداری می شوند و هرگونه آسیب به این درایوها می تواند منجر به از دست رفتن اطلاعاتی شود که هیچ گونه کپی یا بکاپی از آنها در دسترس نباشد. ممکن است شما دانشجویی باشید که در مراحل خاتمهی نوشتن خاتمه نامه ناگهان اطلاعات تان را از دست بدهید؛ ممکن است یک حسابدار باشید که فایل های حسابداری و مالی خود را از دست بدهید؛ ممکن ا ست تنها کپی موجود از عکس ها و فیلم های عزیز از دست رفته تان را طی اشتباهی از دست بدهید و هزاران سناریوی مشابه دیگر که با از دست رفتن فایل های اساسی و مهم، زندگی و کار در چشم شما کابوس شده و دچار حملات عصبی شوید. در چنین مواقعی راه چاره چیست؟ ما اینجا هستیم که به شما اطمینان دهیم در حالت های بسیاری ممکن است بتوان اطلاعات از دست رفته شما را بازیابی کرد؛ تنها باید آگاه باشید که به جای عصبی شدن و از دست دادن کنترل خود چه کارهایی را باید قدم به قدم انجام دهید. برای همین یک راهنمای قدم به قدم به منظور بازیابی اطلاعات برای شما تدارک دیده ایم.

برای بازیابی اطلاعات از دست رفته چه باید کرد؟

پیش از شروع شاید بخواهید با سناریوهای فنی از دست رفتن اطلاعات آشنا شده تا متوجه شوید که بر اثر چه دلیلی یا اشتباهی فایل های خود را از دست داده اید. به همین منظور توصیه می کنیم مطلب بررسی علل و نشانه های از دست رفتن اطلاعات را بخوانید.

راهنمای قدم به قدم: هنگام از دست دادن اطلاعات چه باید کرد؟

قدم اول: آرامش خود را بازیابید و دست به هیچ کاری نزنید و فقط درایو را جدا کنید.

وقتی به هر دلیلی اطلاعات تان را از دست می دهید، مهم ترین مسئله این است که دست به کاری نزنید تا شانس بازیابی اطلاعات شما کمتر و یا نزدیک به صفر بگردد. پس آرامش خود را حفظ کنید و درایوی که فایل های از دست رفته روی آن قرار دارند را بلافاصله از سیستم جدا نمایید. اگر درایو آسیب دیده هارد دیسک یا SSD رایانه شماست؛ بلافاصله سیستم عامل را Shut Down کرده و آن را از برق بکشید و اگر آشنایی فنی دارید؛ هارد دیسک یا SSD را از سیستم تان جدا کنید. در غیر این صورت کار را به متخصص واگذار کنید تا آسیبی به رایانه تان وارد نگردد.

قدم دوم: هرگز به نرم افزارهای قفل شکسته بازیابی اطلاعات سایت های دانلود اعتماد نکنید.

هر بار تلاش برای بازیابی اطلاعات، قسمتی از شانس شما برای رسیدن به بازیابی کامل و پیروز را کاهش می دهد و همیشه اولین اقدام، موثرترین و پراحتمال ترین گام برای رسیدن به بازیابی پیروز و کامل اطلاعات است. بسیاری از این نرم افزارها به دلیل Overwrite کردن داده ها موجب آسیب غیر قابل جبران شده و امکان بازیابی اطلاعات شما را به صفر می رسانند.

قدم سوم: یک مرکز معتبر بازیابی اطلاعات پیدا کنید و درایو خود را به آنها بسپارید.

همان طور که بسیاری از کارهای تخصصی خود را به متخصصان امر واگذار می کنید؛ باید بدانید که عملیات بازیابی اطلاعات نیز کاری تخصصی است و نیاز به دانش و تجربه و امکانات ویژه ای دارد. در صورتی که هارد دیسک یا SSD شما آسیب سخت افزاری دیده باشد شاید نیاز باشد که جراحی هارد دیسک یا عملیات تغییر کامپوننت بر روی آن صورت بگیرد. و بعد از آن وارد عملیات بازیابی اطلاعات شده که آن هم نیاز به سخت افزارها و نرم افزارها و دانش کدنویسی و فنی ویژه ای دارد. پیشنهاد اکید می کنیم هرگز خودتان دست به کار نشده تا شانس بازیابی اطلاعات تان را از دست ندهید.

حالا بی تردید از خود می پرسید یک مرکز بازیابی اطلاعات باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • سابقه و داشتن مجوز رسمی:مهم ترین مسئله در انتخاب مرکزی که شخصی ترین و حساس ترین اطلاعات خود را به آن می سپارید؛ سابقه آن مرکز و داشتن مجوز رسمی از مراجع ذی صلاح است. کلینیک هارد ایران به عنوان زیر مجموعه شرکت هارد ایران در سال 1370 شروع به کار کرده و دهه هاست که از اعضای رسمی اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران و از پایه گذاران صنف بازیابی اطلاعات در ایران است و به عنوان مرجع متخصص بازیابی اطلاعات با دادگستری همکاری انجام می دهد.
  • همکاری کردن با مشتریان بزرگ سازمانی:شکی نیست که وقتی یک مرکز با شرکت ها و ارگان های بزرگ کشور همکاری دارد؛ ما نیز می توانیم به راحتی به آن مرکز اعتماد کرده و کار خود را به آنها بسپاریم. کلینیک هارد ایران با تعداد بی شماری از شرکت های دولتی، خصوصی و ارگان ها دولتی و حاکمیتی کار کرده و به آنها خدمات بازیابی اطلاعات ارائه کرده است؛ از جمله: بنیاد بازی های رایانه ای، شهرداری تهران، شرکت کنترل کیفیت هوا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و...
  • حریم خصوصی و ضمانت محرمانگی اطلاعات شما:رعایت حریم خصوصی و ضمانت محرمانگی اطلاعات شما مهم ترین مسئله در اعتماد شما به یک مرکز بازیابی اطلاعات است. چه در قرارداد کتبی و چه در رویه کاری کلینیک هارد ایران تک تک موارد مهم از نظر شما برای رعایت حریم خصوصی تان لحاظ خواهند شد.
  • اتاق تمیز و ابزارهای مجهز برای جراحی هارد دیسک:تعمیر و جراحی هارد دیسک حتما باید در اتاق تمیز انجام گردد و نیاز به ابزارهای ویژه ای دارد. در خرابی های مکانیکی هارد دیسک، نیازست که هارد باز شده تا قطعات داخلی آن تعویض گردد. ضروری ست که چنین عملی در اتاق تمیز استانداردی اجرا شده تا گرد و غبار و ذرات معلق موجود در هوا آسیبی به قطعات بسیار ظریف داخلی هارد دیسک وارد نکند. داشتن اتاق تمیز ایزو 5 کلاس 100 به کلینیک هارد ایران این قابلیت را می دهد تا هرگونه عملیات جراحی هارد دیسک را در محیطی آزمایشگاهی و بدون آسیب به قطعات بسیار حساس هارد دیسک شما انجام دهد.
  • پرداخت پول تنها در ازای بازیابی اطلاعات:در کلینیک هارد ایران تا زمانی که فایل های مورد نظر شما بازیابی نشوند؛ هیچ پولی بابت بازیابی اطلاعات پرداخت نخواهید کرد. تنها زمانی پرداخت صورت می گیرد که ما فایل های مورد نظر شما را بازیابی کرده و شما از اجرایی فایل ها اطمینان حاصل پیدا کرده باشید.
  • ارائه مشاوره و ارزیابی قطعه رایگان:شما همیشه می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان کلینیک هارد ایران استفاده کنید و کار بررسی و ارزیابی درایو همیشه رایگان است.
  • داشتن تیم تحقیق و توسعه:این که کسی تا به امروز نتوانسته کار بازیابی قطعه تان را به نتیجه برساند؛ به این معنی نیست که اصلا نمی توان از آن قطعه اطلاعات بازیابی کرد. ما در کلینیک هارد ایران به لطف تحقیق و توسعه؛ و دانش و مهارت نیروهای حاذق مان این قابلیت را داریم که فناوری های جدیدی برای بازیابی اطلاعات مشتری های مان توسعه دهیم. آزمایشگاه تحقیق و توسعه کلینیک هارد ایران مدام در حال کار بر روی راه حل های سخت افزاری و نرم افزاری و فناوری های جدید است تا بتواند از انواع گوناگون ابزارهای ذخیره سازی و فایل سیستم ها و سناریوهای گوناگون از دست رفتن اطلاعات پشتیبانی به عمل بیاورد. ما تلاش می کنیم تا با توسعه فناوری ها و راه حل های کنونی هم سرعت انجام بازیابی اطلاعات را بالا ببریم و هم کیفیت کار را به گونه ای افزایش داده که خروجی های Root فایل های بازیابی شده بیشتر از RAW ها باشد.

راه های تماس با کلینیک هارد ایران

روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9:30 تا 17 و روزهای پنج شنبه از 9:30 تا 14می توانید از طریق تلفن 292 100 88 021 با واحد پذیرش کلینیک هارد ایران تماس گرفته یا مراجعه حضوری به دفتر مرکزی کلینیک هارد ایران داشته باشید.

نشانی: تهران، ابتدای تخت طاووس (ابتدای خیابان مطهری از سمت خیابان ولیعصر)، جنب هتل بزرگ تهران، کوچه منصور، پلاک 75، طبقه همکف، واحد یک، دفتر مرکزی کلینیک هارد ایران

در تمام ساعات غیر کاری نیز از طریق پیامک یا پیام رسان هایی همچون واتساپ می توانید به طور مستقیم از طریق شماره 299 71 71 0912 با کلینیک هارد ایران در تماس باشید و سوالات خود را مطرح کنید.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 967

به "برای بازیابی اطلاعات از دست رفته چه باید کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای بازیابی اطلاعات از دست رفته چه باید کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید