برای اولین بار؛ ارتش سعودی از زنان عضوگیری می نماید

به گزارش شارژ 10، وزارت دفاع عربستان سعودی خاطرنشان کرد که از این پس زنان می توانند در نیروی زمینی، هوایی و دریایی و دیگر بخش های ارتش مشغول به کار شوند.

برای اولین بار؛ ارتش سعودی از زنان عضوگیری می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع عربستان سعودی امروز (پنجشنبه) خاطرنشان کرد که در راستای تحقق چشم انداز 2030 برای اولین بار زنان می توانند وارد ارتش شوند.

به نوشته وبگاه روزنامه الشرق الاوسط، بنابر اعلام وزارت دفاع، زنان می توانند با درجه های سرباز دوم، سرجوخه، گروهبان و پایدار دوم در بخش نیروی زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی، بخش موشکی و همچنین بخش خدمات پزشکی مشغول به فعالیت شوند.

ورود زنان به بخش های نظامی از سال گذشته شروع شده اما این برای اولین بار است که آنها می توانند در تمامی بخش های ارتش با درجه نظامی استخدام شوند. سال گذشته زنان توانستند به استخدام سازمان های امنیتی از جمله بخش مبارزه با مواد مخدر، بخش زندان ها و تحقیقات جنایی درآیند.

اداره هدایت و رانندگی، گشت زنی امنیتی، پلیس مناطق، امنیت مراسمات حج و عمره و بسیاری دیگر از بخش های امنیتی از سال گذشته شاهد حضور زنان بوده است.

در 21 شهریور گذشته نیز زنان سعودی برای اولین بار توانستند در رژه نظامی که به مناسبت 89مین سالگرد تأسیس دولت سعودی، برگزار گردید، شرکت نمایند. بحث حضور زنان در بخش های مختلف دولتی جز برنامه های محمد بن سلمان در راستای چشم انداز 2030 محسوب می گردد و در جریان تبلیغات جشن های روز ملی سعودی، زنان نقش محور بر عهده داشتند. (جزئیات بیشتر)

ناظران جامعه عربستان سعودی بر این عقیده اند که اقدامات ولی عهد سعودی با هدف هویت سازی جدید در عربستان به پیش می رود؛ هویتی که دوری از ارزش های سنتی و دینی عربستان شاخصه اصلی آن محسوب می گردد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 430

به "برای اولین بار؛ ارتش سعودی از زنان عضوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اولین بار؛ ارتش سعودی از زنان عضوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید