اولین دوره آزمایشی آزمون ادواری کارکنان وظیفه در آذربایجان شرقی برگزار می گردد

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: اولین دوره آزمایشی آزمون ادواری کارکنان وظیفه به صورت پروژه محور در آذربایجان شرقی برگزار می گردد.

اولین دوره آزمایشی آزمون ادواری کارکنان وظیفه در آذربایجان شرقی برگزار می گردد

رضا اختیار وکالتی در جلسه هم اندیشی و هماهنگی برگزاری اولین دوره آزمون آزاد (ادواری) کارکنان وظیفه در دوره های آموزشی پادگان ها، با تاکید بر نقش آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال و افزایش سطح مهارت در جامعه به فعالیت های اجرا شده اشاره نمود و ضمن قدردانی از همکاری نیروهای نظامی و انتظامی استان، از آمادگی این اداره کل در راستای ارائه آموزش های مهارتی مورد احتیاج یگان های نظامی و انتظامی اطلاع داد.

وی با بیان این که اولین دوره آزمون ادواری به صورت آزمایشی در این استان انجام خواهد شد، افزود: خواهان مشارکت هرچه بیشتر یگان های نظامی و انتظامی استان در اجرای هرچه بهتر این آزمون ها شد.

وی از ارائه آموزش های مهارتی به سه هزار و 877 نفر سرباز وظیفه در سال 98 در مراکز نظامی و انتظامی استان اطلاع داد.

نماینده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این نشست با اشاره به اهمیت مهارت آموزی گفت: آموزش های فنی برای افراد باید از دوران دبستان و دانشگاه ارائه شده و افراد آموزش های تخصصی فنی و مهارتی را در سازمان آموزش فنی و حرفه ای فرا بگیرند.

سرهنگ حیدرنیا نقش آموزش های فنی و حرفه ای را در اشتغال سربازان پس از فراغت از دوران مقدس سربازی انکار ناپذیر دانست.

وی با اشاره به وجود نخبگان در استان، افزود: در آذربایجان شرقی زمینه مهارت آموزی و کشف استعدادهای مهارتی از جوانان بسیار زیاد است.

سرهنگ هرمز طبرخونی، فرمانده مرکز آموزش 03 شهید برخورداری عجب شیر نیز با اشاره به وجود 11 مرکز آموزشی آجا در کل کشور، اظهار کرد: مرکز آموزش عجب شیر، با ظرفیت آموزش 21 هزار نفر سرباز در سال، دارای پتانسیل های خوبی است که می توان با ارائه آموزش های مهارتی به این عزیزان از این فرصت گران بها بیشترین استفاده را کرد.

رئیس اداره آموزش اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان نیز با اشاره به بحث آموزش در محیط کار واقعی و اهمیت این نوع آموزش ها، گفت: این نوع آموزش ها در سال های گذشته به صورت استاد-شاگردی مطرح بود و در این استان، قدمتی دیرینه دارد.

فیروز علیاری افزود: اداره کل آمورش فنی و حرفه ای استان با همکاری قرارگاه مهارت آموزی در سال گذشته بیش از 2000 نفر سرباز وظیفه را در قالب آموزش های مهارتی در محیط کار واقعی آموزش داده است.

وی همچنین اظهار کرد: سربازان وظیفه در 12 رشته مهارتی از جمله، صنایع غذایی، پیرایش مردانه، تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی، جوشکاری قطعات، سرویس و نگهداری خودرو، لوله کشی و ... آموزش های مورد احتیاج مهارتی را فرا گرفته اند.

رئیس اداره سنجش و صلاحیت حرفه ای اداره کل آمورش فنی و حرفه ای استان نیز گفت: با توجه به اهمیت آموزش های مهارتی در بین سربازان وظیفه و احتیاج به غربالگری افرادی که دارای مهارت هستند، اولین دوره آزمون آزاد (ادواری) کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در پادگان های آموزشی به صورت آزمایشی در این استان برگزار خواهد شد.

علی مسگر عصر در ادامه افزود: این آزمون ها به صورت خوداظهاری و در قالب آزمون با الگوی سنجش عملکردی (پروژه محور) انجام خواهد شد و افرادی که پیروز به گذراندان مراحل آزمون شوند گواهینامه مهارت فنی اعطا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در خاتمه این نشست، از تجهیزات و امکانات کارگاه های آموزشی مرکز آموزش 03 عجب شیر در قالب طرح مهارت آموزی بازدید به عمل آمد.

جلسه هم اندیشی و هماهنگی برگزاری اولین دوره آزمون آزاد (ادواری) کارکنان وظیفه در دوره های آموزشی پادگان ها در راستای دستورالعمل ارزشیابی مهارتی با الگوی سنجش عملکردی(آزمون پروژه محور) با حضور مدیرکل و روسای ادارات آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و نمایندگان قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار گشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 968

به "اولین دوره آزمایشی آزمون ادواری کارکنان وظیفه در آذربایجان شرقی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین دوره آزمایشی آزمون ادواری کارکنان وظیفه در آذربایجان شرقی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید