انتقام خواستار مزدک بعد از 100 سال دوباره چاپ شد

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران ، کتاب دام گستران یا انتقام خواستار مزدک اثر عبدالحسین صنعتی زاده با ویرایش مهدی گنجوی و مهرناز منصوری با اجازه خانواده صنعتی و بعد از گذشت صد سال از انتشار نخست آن در بمبئی، از سوی انتشارات مانیاهنر منتشر و روانه بازار شد.

انتقام خواستار مزدک بعد از 100 سال دوباره چاپ شد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

ادوارد براون، مورخ و محقق تاریخ ادبیات فارسی پس از چاپ جلد اول این رمان آن را تلاشی جاه طلبانه برای تاسیس رمان به معنای دقیق کلمه در فارسی ارزیابی کرد.

کریستف بالایی نیز در سال های اخیر این رمان را در مقایسه با سایر رمان های اولیه تاریخی در ادبیات مدرن فارسی برجسته ارزیابی نموده است و آن را محصول شناخت از رمان اروپایی و با ساختاری پیچیده می داند.

حوادث این رمان در سال های پایانی امپراطوری ساسانی در ایران می گذرد و در روایتی پر از حادثه و تعلیق شرح حوادث دربار ساسانی، توطئه های مزدکیان علیه این امپراطوری و عشق هرمزان که در این رمان شهریار ایران و پسر یزدگرد فرض شده است به دختری مزدکی و همراه شدن او با مزدکیان را روایت می نماید.

مهدی گنجوی، ویراستار این اثر و محقق تاریخ ادبیات، این اثر را یکی از پیشگامان رمان انتقادی تاریخی معرفی نموده است. با توجه به شرح ویراستاران، این ویرایش برمبنای مقابله دقیق و وفادارانه با چاپ اول و دوم جلد اول (منتشر شده در مطبع شرافت در بمبئی به ترتیب در سال های 1299 و 1302 شمسی) و جلد دوم (منتشرشده در مطبعه مجلس در تهران به سال 1304 شمسی) آماده شده است.

مهدی گنجوی و مهرناز منصوری پیش از این نیز با اجازه خانواده عبدالحسین صنعتی زاده پنج اثر دیگر این نویسنده برجسته را بازنشر نموده بودند. از عبدالحسین صنعتی زاده به عنوان پیشگام رمان تاریخی و آغازگر رمان علمی- تخیلی و رمان آرمانشهری در ادبیات فارسی یاد می گردد.

این کتاب در 371 صفحه و با قیمت 98000 تومان منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1548

به "انتقام خواستار مزدک بعد از 100 سال دوباره چاپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقام خواستار مزدک بعد از 100 سال دوباره چاپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید