اعلام توقف صدور ویزای امارات برای ایرانی ها

به گزارش شارژ 10، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، توقف صدور ویزای امارات برای ایرانی ها صورت پذیرفت.

اعلام توقف صدور ویزای امارات برای ایرانی ها

داستان چیست؟

علی کاشانی، مدیر کل شرکت شهر فروگاهی فرودگاه امام خمینی (ره) 27 تیر خبر داد که از امروز پروازهای تهران - دوبی - تهران توسط شرکت هواپیمایی امارات راه اندازی شده و با شرایط خاصی همه هموطنان می توانند هر روز به این کشور پرواز داشته باشند. همزمان مرتضی قربانی، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران خبر داد که امارات متحده عربی از 26 تیر صدور ویزا برای شهروندان ایرانی را از سر گرفته و امکان ارائه درخواست برای ویزای توریستی وجود دارد. امارات که از اسفندماه سال 98 بدنبال شیوع ویروس کرونا مرزهایش را به روی اتباع همه کشورها بست، اعلام آمادگی کرد که با شروع تابستان، مرزهایش را به روی گردشگران و اتباع خارجی باز می نماید، هرچند که در بدو ورود سختگیری هایی خواهد داشت.

اما پرس و جوها از آژانسهای مسافرتی به این نتیجه رسید که امارات در این مدت جوابگوی درخواست ویزای شهروندان ایرانی نبوده است. هرچند که شرکتهای هواپیمایی ایرانی و اماراتی در جهت تهران ـ دوبی پروازهایی را برقرار نموده اند که طبق اظهارات آژانس دارها، این پروازها بیشتر برای افرادی است که در امارات اقامت دارند. دفتر هواپمایی امارات در تهران نیز می گوید که این ایرلاین در جهت تهران ـ دوبی هر هفته دو پرواز برای روزهای شنبه و دوشنبه دارد اما، در برابر ویزای مسافر هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد. سایر کارگزاران و آژانسهای مسافرتی نیز با توجه به شرایط پیش آمده فعلا برای ویزای امارات اقدامی نمی نمایند.

علی قربانی، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: امارات از زمانیکه بیان کرد مرزهای هوایی را باز نموده و صدور ویزای توریستی را برای شهروندان ایرانی از سر گرفته، به درخواست ها پاسخی نداده و عملا صدور ویزا برای اتباع ایرانی متوقف شده است.

وی اضافه کرد: امارات تا به امروز شرح یا دلیل رسمی برای توقف صدور ویزا بیان ننموده است اما، بنابر اظهارات بعضی کارگزاران دبی احتمالا افزایش آمار مبتلایان کرونا در ایران عامل این تأمل و درنگ امارات بوده است.

قربانی این شرح را اضافه کرد که صدور ویزای امارات به وسیله سفارت این کشور صورت نمی گیرد و اگر در این مدت بعضی با سفارت تماس گرفته اند و با این پاسخ روبرو شدهاند که ویزا صادر نمی نمایند، علت این است که سفارت امارات نقشی در صدور ویزا ندارد. ویزای این کشور توسط اداره مهاجرت امارات صادر می گردد و مسافر امکان ارائه مستقیم درخواست به این اداره را ندارد و باید به وسیله کفیل، یک شرکت و کارگزار در دبی یا آژانس مسافرتی که ضمانت مسافر را به عهده می گیرد تا در تاریخ مقرر از این کشور خارج گردد اقدام کند. پس از آنالیز و تایید مدارک، ویزای متقاضی ایمیل می گردد. سوای این شرحات، از زمانیکه اعلام شد امارات صدور ویزا را برای شهروندان ایرانی از سر گرفته، بعضی از کفیل و شرکتها درخواستهایی را فرستاده اند اما، پاسخی از طرف امارات داده نشده و مطابق پیگیری ها، فعلا ویزا به ایرانی ها داده نمی گردد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درباره پروازهای شرکت های هواپیمایی ایرانی و اماراتی که با وجود توقف صدور ویزا همچنان درحال فروش بلیت هستند، اظهار کرد: طبیعتا اگر ویزا نباشد، امکان سفر با این پروازها وجود ندارد. پروازهایی که برقرار شده بیشتر برای مسافرانی قابل استفاده است که کارت اقامت امارات را دارند. این دسته از مسافران هم بهتر است برای جلوگیری از هرگونه ضرر اقتصادی، پیش از خرید بلیت، از برقراری صد درصد پرواز در این جهت و در تاریخ مورد نظر اطمینان کامل پیدا نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1110

به "اعلام توقف صدور ویزای امارات برای ایرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام توقف صدور ویزای امارات برای ایرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید