اعتبار دهیاری ها صرف هزینه جاری دستگاه های اجرایی نشود

به گزارش شارژ 10، به گزارش خبرنگاران، علی نصیبی، عصر سه شنبه در همایش توجیهی دهیاران استان گلستان اظهار کرد: با مصوبه مجلس در سال 97، امسال، سالی بسیار سخت برای دهیاری ها بود و سه هزار و 200 میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری ها و دهیاری ها به محل دیگری اختصاص یافت.

اعتبار دهیاری ها صرف هزینه جاری دستگاه های اجرایی نشود

وی اضافه کرد: با همت نمایندگان و مدیران ارشد استانی دو روز پیش طرح یک فوریتی بازگشت این منابع به دهیاری ها با 162 رای موافق به تصویب رسید.

نصیبی ادامه داد: از دهیاران می خواهیم با توجه به مدت زمان کم تا خاتمه سال، نسبت به جذب این اعتبارات به وسیله نمایندگان کوشش نمایند.

وی از بنیاد مسکن هم خواست با توجه به اعتبارات اندک دهیاری ها، پروژه ها را مشارکتی با دهیاری ها انجام دهد.

طبق گفته مدیرکل دفتر امور روستایی و دهیاری های استانداری گلستان طبق اعلام دیوان محاسبات و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، عوارض الحاق به بافت و تفکیک باید در اختیار نهاد دهیاری قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: اگر قیر شهرها به صورت مستقیم در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد، بخشی از قیر روستاییان هم باید در اختیار دفتر امور روستایی و معاونت عمرانی قرار بگیرد تا به صورت رایگان در اختیار دهیاری ها قرار بگیرد.

نصیبی اعلام کرد: دهیاری ها بستر فعالیت دستگاه های اجرایی را در روستاها فراهم می نمایند اما دستگاه های اجرایی نباید فراموش نمایند که دهیاری ها نیروی آن ها نیستند.

وی با تاکید بر این که یک ریال از اعتبارات دهیارای ها هم نباید صرف هزینه جاری دستگاه های اجرایی گردد، گفت: هیچ کدام از بخشداران، فرمانداران و مجموعه استانداری چشم داشتی به اعتبارات دهیاری ها نداشته و ندارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و دهیاری های استانداری گلستان اعلام نمود: تفاهم نامه ای برای ایجاد منابع درآمدی پایدار در روستاها امضا شده اما استقبال خوبی از آن نشد. امیدواریم در سال آینده 300 دهیاری استان گلستان طرح درآمد زا معرفی نمایند و تسهیلات به وسیله پست بانک در اختیارشان قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 140

به "اعتبار دهیاری ها صرف هزینه جاری دستگاه های اجرایی نشود" امتیاز دهید

1 کاربر به "اعتبار دهیاری ها صرف هزینه جاری دستگاه های اجرایی نشود" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار دهیاری ها صرف هزینه جاری دستگاه های اجرایی نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید