ارائه اولین استانداردهای جهانی سلامت در حمایت از مهاجران و پناهندگان

به گزارش شارژ 10، هر ساله در تاریخ 18 دسامبر، روز جهانی مهاجران گرامی داشته می گردد و سال جاری (2021) سازمان جهانی بهداشت به مناسبت این روز در طرحی با عنوان برنامه سلامت و مهاجرت WHO برای اولین بار مجموعه ای از استانداردهای جهانی سلامت را در حمایت از شرایط سلامت مهاجران و پناهندگان ارائه نموده که در اختیار کارکنان بهداشتیِ کشورهای مختلف قرار می دهد.

ارائه اولین استانداردهای جهانی سلامت در حمایت از مهاجران و پناهندگان

به گزارش خبرنگاران، در روز دنیای مهاجران 2021، سازمان دنیای بهداشت (WHO) این روز را با ارائه مجموعه ای از استانداردها تحت عنوان سلامت پناهندگان و مهاجران: استانداردهای شایستگی دنیای برای کارکنان بهداشتی گرامی داشته است.

استانداردهای دنیای شایستگی برای کارکنان بهداشت، امکان مراقبت های باکیفیت و با آگاهی از فرهنگ ها را برای مهاجران و پناهندگان فراهم می نماید که این امر گامی در جهت دستیابی به سلامت همگانی محسوب می گردد.

هدف این استانداردها، راهنمای دانش و راهنمای برنامه درسی، تقویت نیروی کار سلامت و حمایت از ارائه خدمات بهداشتی با کیفیت و مردم محور و با آگاهی از فرهنگ ها به مهاجران و پناهندگان است.

این اولین مجموعه از استانداردهای شایستگی است که برای کارکنان بهداشتی که خدمات بهداشتی را به پناهندگان و مهاجران ارائه می نمایند و بعلاوه برای مؤسسات آموزشی به منظور گنجاندن این استانداردها، دانش و مهارت های اساسی در آموزش کارکنان بهداشتی، تدوین می گردد.

پناهندگان و مهاجران در دسترسی به خدمات بهداشتی مردم محور و با آگاهی از فرهنگشان در هر دو کشور ترانزیت و مقصد با موانعی روبرو هستند. این مسائل می توانند شامل تفاوت های زبانی و فرهنگی، تبعیض سازمانی و استفاده محدود از خدمات بهداشتی باشند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان دنیای بهداشت، توسعه استانداردها و انطباق آنها با شرایط کشورها به کارکنان بهداشتی اجازه می دهد تا شیوه های مراقبتی با آگاهی از فرهنگ ها را بهبود بخشیده و منجر به نتایج بهداشتی بهتر برای پناهندگان و مهاجران در سراسر دنیا گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1914

به "ارائه اولین استانداردهای جهانی سلامت در حمایت از مهاجران و پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه اولین استانداردهای جهانی سلامت در حمایت از مهاجران و پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید