آلزایمر برنده جایزه هیئت داوران جشنواره تائورمینا

به گزارش شارژ 10، روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی گفت: هیات داوران بخش آن سوی مدیترانه جشنواره فیلم تائورمینا در روز اختتامیه جشنواره جایزه بهترین فیلم را به پروانه های سیاه محصول مشترک آلمان هلند و آفریقای جنوبی و جایزه ویژه هیات داوران را به فیلم آلزایمر اهدا کرد.

آلزایمر برنده جایزه هیئت داوران جشنواره تائورمینا

معتمدی در مورد این جایزه گفت: به گفته خانم دبرا یانک دبیر جشنواره و منتقد شناخته شده سینمای دنیا، این فیلم به اتفاق آرا برگزیده جشنواره شده است و علاوه بر داوران، مردم و داوران مردمی نیز استقبال بسیار خوبی از این فیلم به عمل آوردند و مفاهیم فلسفی موجود در آن را ستودند.

فیلم سینمایی آلزایمر در بازار کن و در چتر سینمای ایران توسط هیات انتخاب جشنواره فیلم تائورمینا آنالیز شد و برای حضور در این جشنواره انتخاب شد.

بنا بر این گزارش، نظر مثبت مطبوعات ایتالیایی نسبت به این فیلم، استقبال پرشور تماشاگران و جلسه پرسش و پاسخ طولانی با احمدرضا معتمدی و پرسش های جالب در مورد مضامین فلسفی فیلم از سوی حضار و اعضای هیات داوران مردمی همه از موفقیت این فیلم در جشنواره تائورمینا حکایت دارد.

جوردن مینترز منتقد مجله هالیوود ریپورتر نیز طی یادداشتی در تاریخ 17 ژوئن در مورد این فیلم گفت: درام ایرانی آلزایمر درک و قصه گویی متبحرانه مهیجی را عرضه می دارد که یادآور فیلم های کلیدی سینمای ایران در شروع دهه 90 میلادی است. معتمدی با ظرافت و با تعقیب شخصیت های مختلف فیلم پرسش هایی اساسی از ایمان به معنای مذهبی و شخصی را مطرح می نماید و به نتیجه می رساند.

پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم تائورمینا از 21 تا 28 خرداد ماه امسال به دبیری دبرا یانک منتقد سرشناس در کشور ایتالیا برگزار گردید.

منبع: فیلم نیوز

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 318

به "آلزایمر برنده جایزه هیئت داوران جشنواره تائورمینا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلزایمر برنده جایزه هیئت داوران جشنواره تائورمینا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید