آداب مردم استان مرکزی به مناسبت یلدا معرفی می گردد

به گزارش شارژ 10، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از معرفی آداب و سنت های مردم شهرهای مختلف این استان به مناسبت شب یلدا اطلاع داد.

آداب مردم استان مرکزی به مناسبت یلدا معرفی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، علیرضا ایزدی امروز یکشنبه 24 آذر 98 با اشاره به فرارسیدن شب یلدا به تشریح آداب و سنت های مردم مناطق مختلف استان مرکزی در این شب پرداخت و اضافه نمود: به همین مناسبت در مراسمی که به مدت سه شب در اراک برگزار می گردد، آیین و سنت های مردم استان مرکزی در شب یلدا به گردشگران معرفی خواهد شد.

او اضافه نمود: این مراسم که هم زمان با افتتاح رسمی یک سفره خانه سنتی در اراک برگزار خواهد شد، به مدت سه شب مردم و گردشگران استان مرکزی و شهر اراک از نزدیک با آداب و سنت های شب یلدا آشنا خواهند شد.

ایزدی افزود: استان مرکزی با پیشینه غنی فرهنگی تاریخی دارای میراث ناملموس غنی است و یلدا به عنوان یکی از مراسم آیینی در این استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از دیرباز مردم مناطق مختلف استان مرکزی با برپایی مراسم ویژه ای، این شب را گرامی می دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از یلدا به عنوان یک میراث ناملموس ارزشمند نام برد و اضافه نمود: توجه به آیین های سنتی و میراث فرهنگی ناملموس می تواند باعث آشنایی هرچه بیشتر گردشگران خصوصا گردشگران خارجی با غنای فرهنگی مردم ایران می گردد و می تواند در معرفی سنت های زیبای مردم ایران زمین موثر باشد.

او خاطر نشان کرد: یلدا در هر شهر و روستایی در استان مرکزی آداب خاص خود را دارد که از زیبایی خاصی برخوردار است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 633

به "آداب مردم استان مرکزی به مناسبت یلدا معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آداب مردم استان مرکزی به مناسبت یلدا معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید