آخرین وضعیت شهرستان سیل زده آق قلا از زبان نماینده منطقه

به گزارش شارژ 10، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روند ارزیابی خسارات و پرداخت آن در حال اجرا است، گفت: یکی از مسائل اصلی که امروز وجود دارد این است که همچنان بعضی در چادر به سر می برند و به این موضع باید سریع تر رسیدگی کرد. کشاورزان نیز خواستار ارزیابی دقیق تر خسارات وارده و پرداخت سریع تر آن هستند.

آخرین وضعیت شهرستان سیل زده آق قلا از زبان نماینده منطقه

نورمحمد تربتی نژاد در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان سیل زده آق قلا اعلام کرد: اکنون ارزیابی خسارات وارده انجام شده است. آن بخش از مسکن های روستایی و شهری که احتیاج به تعمیرات داشتند، اقدامات لازم انجام شده است. در مورد منازلی که به طور کلی تخریب شده اند عملیات ساخت شروع شده و حدود 20 الی 30 درصد پروژه ها پیش رفته است. بعضی از منازل که در حریم رودخانه ها بودند و یا ملک از نظر ادارای مسائلی داشت با پیگیری های انجام شده مشکل برطرف شده و عملیات ساخت شروع شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در بخش کشاورزی به افرادی که صد در صد خسارت دیده اند، پرداخت خسارت شروع شده اما افرادی که خسارت کمتری دیده اند در اولویت بعدی قرار گرفته اند. در این بخش شکایت هایی مطرح بود که عده ای نسبت به ارزیابی خسارت ها گله مند بودند که در حال رسیدگی هستیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس توضیح داد: مدارسی که احتیاج به تعمیر داشتند تا مهر ماه آماده خواهد شد، اما مدارسی که به طور کلی تخریب شدند، احداث آنها حدود یکسال طول خواهد کشید. یکی از مسائل اصلی که امروز وجود دارد این است که همچنان بعضی در چادر به سر می برند و به این موضع باید سریع تر رسیدگی کرد. کشاورزان نیز خواستار ارزیابی دقیق تر خسارات وارده و پرداخت سریع تر آن هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 338

به "آخرین وضعیت شهرستان سیل زده آق قلا از زبان نماینده منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین وضعیت شهرستان سیل زده آق قلا از زبان نماینده منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید