5 رستوران ارزان و معروف محله بی اغلو (استانبول)

به گزارش شارژ 10، محله بی اغلو کجاست؟

در مطلب راهنمای محله های استانبول ترکیه اشاره کردیم که بی اغلو یکی از محله های مهم استانبول است. بی اغلو یکی از مدرن ترین و اروپای ترین مناطق استانبول، میدان تکسیم، جاده استقلال، برج گالاتا و... زیر مجموعه محله بی اُغلو هستند.

5 رستوران ارزان و معروف محله بی اغلو (استانبول)

بی اغلو یکی از قطب های تجاری استانبول به شمار می رود و رونق تجاری چشمگیری دارد. دسترسی مناسب بی اغلو برای گردشگران امتیاز به شمار می رود و اغلب اوقات هتل های آن پر از گردشگر است. بنابراین چه برای شکم گردی راهی بی اغلو شوید، چه برای گشت و گذار، با محله پر شور و زنده ای روبه رو خواهید شد.

چرا بی اغلو را برای شکم گردی انتخاب کنیم؟

اگر از اهالی استانبول آدرس بهترین رستوران های استانبول را بپرسید، محله بی اغلو را پیشنهاد خواهند داد. غذاهای سنتی و مدرن ترکیه در بی اغلو بسیار خوشمزه اند و کافه های سبک اروپایی و کلاب ها به شهرت این منطقه اضافه می نمایند. می توانید به یکی از کافه های فضای باز بی اغلو بروید و از دیدن چشم اندازهای بسفر و شاخ طلایی به وجد آیید. اگر هم به دنبال کاهش هزینه های سفرتان باشید، رستوران های ارزان قیمت متعددی در این منطقه یافت می گردد. در ادامه به بهترین و ارزان ترین رستوران های بی اغلو اشاره خواهیم کرد.

  1. رستوران آنتوچیا Antiochia

اگر به غذاهای جدید علاقه دارید، رستوران آنتوچیا فوق العاده است. روش طبخ غذاهای این رستوران متاثر از آشپزان عربی است و خلاقیت چاشنی آن شده است. در این رستوران در منطقه بی اغلو ممکن است تنوع زیادی از غذاها را مشاهده نکنید اما از سفارش میان همین غذاهای محدود نیز پشیمان نخواهید شد. غذاهای این رستوران علاوه بر کیفیت، قیمت مناسبی هم دارند. برای وعده های ناهار و شام بین ساعت 12 ظهر تا بامداد می توانید به این رستوران ارزان و معروف سر بزنید. این رستوران در منطقه Asmalımescit واقع شده است.

  1. رستوران هالا مانتی بی اغلو (Hala Manti)

همانطور که از نام این رستوارن تعیین است غذای اصلی و پرفروش این رستوران مانتی است. مانتی در بالای لیست 15 غذای خوشمزه ترکی قرار گرفته است. این غذای مدیترانه ای در این رستوران به خوشمزگی طبخ می گردد. آشپزان این رستوران بالشتک های خمیری را از موادی مثل گوشت، سبزیجات، بادمجان و غیره پر می نمایند و طعمی فوق العاده می آفرینند. در میان غذاهایی که می شناسید، مانتی به پیراشکی گوشت شباهت دارد. از جمله غذاهای دیگری که در این رستوران طبخ می گردد می توان به گزلمه اشاره نمود. گوزلمه یکی دیگری از غذاهای سنتی ترکی است و از نان، اسفناج و پنیر درست می گردد. فضای این رستوران نیز دوست داشتنی و صمیمی است و غذاهای آن با قیمت مناسب فروخته می شوند. رستوران هالا مانتی دسترسی مناسبی هم دارد و در خیابان استقلال واقع شده است.

  1. رستوران زنجفیل در بی اغلو (Zencefil)

زنجفیل همان زنجبیل خودمان است که یکی از معروف ترین و ارزان ترین رستوران های بی اغلو به این اسم شهرت دارد. احتمالا به دلیل اینکه این رستوران غذاهای گیاهی سرو می نماید به این نام خوانده می گردد. شاید گیاهخوار باشید یا در سفر به استانبول، از خوردن انواع غذاهای گوشتی خسته شده باشید. در این صورت پیشنهاد می کنیم سری به رستوران زنجبیل در خیابان استقلال بزنید. اتفاقا غذاهای این رستوران ارازن است و پشیمان از آن بر نخواهید گشت. به جز روزهای یکشنبه می توانید از ساعت 10 تا 11 شب به رستوران زنجفیل رفته و از فضای مناسب و غذاهای خانگی آن لذت ببرید.

  1. رستوران دای پرا در بی اغلو (Dai Pera)

از دیگر رستوران های معروف و ارازن بی اغلو می توان به رستوران دای پرا اشاره نمود. این رستوران از آنجا که در مرکز منطقه بی اغلو واقع شده اغلب شلوغ است. در این رستوران غذاهای با کیفیت و با مواد اولیه تازه به مشتریان ارائه می گردد. سر آشپز این رستوران، یعنی آرزو گوردامار، به خلاقیت شهرت دارد. این آشپز غذاهای سنتی ترکی با نو آوری طبخ نموده و به دست مشتری می رساند. فضای این رستوران نیز دوست داشتنی است.

  1. رستوران فیچین (ficcin)

فیچین نام یکی دیگر از رستوران های ارازن استانبول است. قبلا به رستوران ها اصناف استانبول اشاره نمودیم. این رستوران ها غذاهای خود را در سینی های متعدد مقابل مشتری ان می گذارند تا مشتری هر میزان که خواست انتخاب کند. قیمت غذاهای رستوران های اصناف نیز اغلب مناسب است. رستوران فیچین در خیابان استقلال واقع شده و این روزها به یکی از رستوران های پر تردد و معروف بی اغلو شهرت دارد. به جز روزهای یکشنبه می توانید از ساعت 8 صبح تا نیمه شب به آن مراجعه کنید. روزهای یکشنبه نیز این رستوران از ساعت 12 ظهر مشغول کار می گردد.

منبع: دالاهو
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 316

به "5 رستوران ارزان و معروف محله بی اغلو (استانبول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 رستوران ارزان و معروف محله بی اغلو (استانبول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید