41 کارگاه مهارت آموزی ویژه زندانیان در استان مرکزی برگزار گشت

به گزارش شارژ 10، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان مرکزی گفت: 41 کارگاه مهارت آموزی ایجاد فرصت حرفه آموزی، اشتغال و درآمدزایی برای مددجویان زندان های این استان فراهم شده است.

41 کارگاه مهارت آموزی ویژه زندانیان در استان مرکزی برگزار گشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، علیرضا ایزدی امروز شنبه 23 آذر 98 با اعلام این خبر اضافه کرد: در هشت ماه اول امسال، 500 نفر از زندانیان این استان در 41 کارگاه به مدت 4هزار ساعت آموزش مهارت صنایع دستی دیدند.

او اضافه کرد: این کارگاه ها در رشته های آثار چوبی شامل منبت و معرق و دست بافته های سنتی، گلیم بافی و قلاب بافی بوده است.

ایزدی اضافه کرد: این کارگاه های آموزشی بیشتر در شهرستان های اراک، خمین و دلیجان برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: به منظور حمایت از خانواده های زندانیان، در پایان هر فصل به مدت 10 روز نگارخانه استاد واشقانی، برای عرضه و فروش این تولیدات، در اختیار آن ها قرار می گیرد.

ایزدی هدف از فعالیت این کارگاه ها را حمایت از خانواده زندانیان دانست و گفت: با فعالیت این کارگاه های حرفه آموزی، زمینه برای آموزش و اشتغال زندانیان فراهم شده است.

او گفت: با عرضه این تولیدات ضمن پرداخت سود حاصل از فروش محصولات ساخته شده توسط زندانیان به خانواده های آنان زمینه برای اشتغال آن ها در بیرون از زندان نیز فراهم شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 630

به "41 کارگاه مهارت آموزی ویژه زندانیان در استان مرکزی برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "41 کارگاه مهارت آموزی ویژه زندانیان در استان مرکزی برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید