3 علت برای سفر کردن در دوران جوانی

به گزارش شارژ 10، سفر کردن در هر سنی از عمر انسان، لذت بخش و مفید است؛ حال تصور کنید در دوران جوانی تا چه میزان می تواند خاطره انگیز باشد. همراه خبرنگاران باشید تا با سه بهانه برای سفر کردن در طول جوانی آشنا شوید.

3 علت برای سفر کردن در دوران جوانی

پیر و جوان نمی شناسد، سفر کردن در تمامی عمر انسان خاطره انگیز، به یادماندنی و دلپذیر است. تجارب و درس هایی که از سفر کردن می توان آموخت، از هیچ کتاب درسی و به وسیله هیچ کسی نمی تواند فرا گرفته گردد؛ پس چه بهتر که از همان سنین جوانی آغاز به اندوختن کوله باری پربار،از این تجارب کنیم.

با این مقدمه، به سراغ تنها بعضی از نکات مثبت سفر در دوران جوانی رفته ایم.

سفر، حس ماجراجویی شما را بیدار می نماید

در هر سنی، زمانی که به خاطرات گذشته خود نگاه کنید، لحظاتی را به یاد خواهید آورد که برای آن ها احساس غرور می کنید و همین طور لحظاتی که برای آن ها احساس پشیمانی می کنید. با این وجود، بهتر است در غم اتفاقات گذشته نباشید.

در عوض به جای خیال بافی درباره گذشته، به سفرهای مختلف بروید تا با معنای واقعی زندگی آشنا شوید. هر مقداری که هزینه و وقت خود را برای سفر به گوشه و کنار این کره خاکی صرف کنید، ارزشش را دارد. در اینجا صحبت از ماجراجویی و ریسک های بیشتر است. سفرهایی خاطره انگیز که مطمئنا هیچگاه از به یاد آوردن لحظات آن پشیمان و ناراخت نخواهید شد و برعکس، از یادآوری و اشتراک آن لذت خواهید برد.

سفر کردن، شخصیت شما را انعطاف پذیر می نماید

شخصیت هر انسان در زمان جوانی شکل می گیرد. شخصیتی که برای باقی عمر هر فرد، همراه او خواهد بود. یکی از موثرترین عوامل در شکل گیری و حتی تغییر شخصیت هر انسان، سفر کردن است. در طول سفرهای مختلف، انسان ممکن است با اتفاقات و شرایطی روبه رو گردد که تا آن زمان، خود را در آن تصور نمی کرد.

سفر کردن باعث می گردد، شخصیت هر فرد تطبیق پذیر و انعطاف پذیر گردد. برای مثال شاید، هیچ رفتار و صحنه ای نتواند موجب قدردانی از داشته ها باشد تا لحظه ای که در سفری به کشورهای آفریقایی، فقر را به عینه لمس می کنید. سفر کردن موجب می گردد، نیمه های پر و خالی لیوان را باهم ببینید و با زندگی مدارا کنید.

زمانی که انسان های مختلف را در شرایط گوناگون، خوب و بد، سخت و آسان می بینید، آنگاه سعی می کنید از زندگی خود لذت ببرید. به همین دلایل با سفر کردن به اقصی نقاط دور و نزدیک دنیا، شخصیت هر فرد در پی آن انعطاف پذیر خواهد شد.

با فرهنگ های گوناگون آشنا می شوید

همان طور که اشاره شد همراه با شکل گیری شخصیت در دوران جوانی، انسان نیازمند است تا با فرهنگ ها و ملل گوناگون آشنا گردد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توانید زمانی که در هنگام چای نوشیدن در پشت میزتان هستید، به راحتی با یک جست وجوی چند دقیقه ای با تاریخ و فرهنگ یک منطقه آشنا شوید؛ اما از طرف دیگر می توانید با سفر کردن به آن منطقه و تجربه و حس کردن تک تک این وقایع راه به مراتب دلنشین تری انتخاب کنید.

هرچقدر هم که از عظمت مصر باستان در کتاب ها بخوانید، نمی تواند تاثیرگذارتر از زمانی باشد که خود را در وسط عظمت معرکه های این شهر ببینید. حال که ما چنین گالری های زنده یزهنری، تاریخی و فرهنگی را پیرامون خود داریم، بهتر است با سفر کردن به تماشا و استفاده کردن از آن ها برویم.

به هر ترتیب در هر سنی که هستید، سعی کنید از روزمرگی ها و روتین های زندگی خود فاصله بگیرید و حداقل برای ادامه عمر خود وقت بگذارید. به سفرها و ماجراجویی های گوناگون در منطقه ها مختلف دنیا بروید و خاطرات آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. باور کنید تنها هزینه هایی که در کوله بار عمر انسان باقی می ماند، سفر کردن است.

منبع: کجارو / goinswriter.com
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1936

به "3 علت برای سفر کردن در دوران جوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 علت برای سفر کردن در دوران جوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید